Kjeb Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 Sliter med og lufte kjølesystemet. Har byttet vannpumpe og prøvd å lufte etter guiden jeg fant her inne men får ikke noe varme inne i bilen. Motor begynner og koke etter en stund. prøvde og ta av slangene inn til varmeapperatet og der var det trykk, får også sirkulasjon så det renner i radiatoren. Bilen er en 1990 bmw 520i M20 motoren. Noen tips?
torko Skrevet November 12, 2011 Skrevet November 12, 2011 varmeapperatet skrur du på full varme, så kan du sikkert åpne lokket til ekspansjonstanken. gjør dette etter at nåla har kommet på 90 grader, eller helst før. men det kan jo hende termostaten har tatt kvelden?
Kjeb Skrevet November 13, 2011 Forfatter Skrevet November 13, 2011 Har byttet termostat også, når motoren blir varm så kommer det vann ut av lufteskruen på termostats huset. Men hvor lenge skal jeg la det renne før jeg skrur igjen den lufte skruen?
OLEZZ Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Du skal ikke åpne lokket på tanken når det er 90c. Det har ingen hensikt. Når bilen er kald skal du fylle på kjølevannvann til det renner rent kjølevannvann ut av luftehullet på termostaten, så kan du skru inn lufteskruen, og lokket. Vanligvis har man varmeapparat på mens man gjør dette, men usikker på om det trengs på så gammel motor. Hvis alt er i orden, skal motoren ikke overstige 90c og blåse varmt.
hanskr Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 når de kem vann ut den så er de bare å skru i gjen- du har sef pumpa på alle slanger - varmaparate på varm blås osv ? mulig venilen som sitter attmed sikringsboksen på venstre side i motor romme ikkej opner da - den styrer gjennomgang til varmapparate. opne ikkje den så får du heller ikkje sirkulasjon.
Kjeb Skrevet November 13, 2011 Forfatter Skrevet November 13, 2011 Fikk lufta det nå, men er et problem med varmeapperatet. Da jeg setter den til og blåse i midt konsollen kommer det kald luft. Mens det blåser varmt ved beina og opp ved ruta. Noen som vet hva dette kan være?
OLEZZ Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Sånn det skal være med mindre du har justering av varme ved kanalen.
Hauso Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Mange emner om dette, du finner sikkert noe ved å søke litt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå