kallelal Skrevet November 13, 2011 Skrevet November 13, 2011 Hei! Var ute å kjørte en dag, og plutselig fant eg at clutchen min ikke fungerte. Har no bytta slavesylinder, trustlager og armen inni girkassen. Jeg har nå lufta i en haug med timer, men får ikke bygd opp nok trykk til at clutchpedalen blir stiv (den går ut igjen av seg selv, men er slapp). Tenker det kanskje kan være mastersylinderen som er gåen? Ideér, tanker?
brunsame Skrevet November 24, 2011 Skrevet November 24, 2011 Sikker på at slave sylinderen din treffer staget i girkassa? Jeg bommet på denne en gang og da var pedalen som du beskriver..
JulianS Skrevet November 24, 2011 Skrevet November 24, 2011 Da hadde ikke pedalen returnert! Du har nok ikke fått lufts ordentlig. Sitter luftenippelen din ut til sida eller oppover?
brunsame Skrevet November 24, 2011 Skrevet November 24, 2011 Den gjor jo det hos meg.. Tok ut slave sylinderen å satt den i på nytt å da virket den..
kallelal Skrevet November 25, 2011 Forfatter Skrevet November 25, 2011 Slaven treffer, så det er nok ikke problemet. Har allerede prøvd å ta den inn på nytt igjen. Ser for meg at det enten er hovedsylinderen som er gåen, eller at det er forferdelig masse luft i systemet. Luftenippelen står oppover. Men at den ikke er ordentlig lufta har eg vanskelig for å forstå, i og med at det er blitt pumpa og lufta i en haug med timer + at eg har prøvd med trykkbøtte. Kan det være noe annet som er gåent?
JulianS Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Kan være køddent å lufte clutch, kjører du trykk feil vei så kan du få væskevandring i hovedsylinderen.. Ta ut pumpa, fyll beholderen drit full, åpne lufteskruen (hold den så den peker opp), trykk stempelet i bunn, steng lufteskruen, slipp stempelet å la den suge til seg væske. Fyll etter beholderen og gjør det samme igjen...
Fliid Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Er og anbefale noen gode hansker. Det verker i hånden til slutt, uten hansker.
JulianS Skrevet November 26, 2011 Skrevet November 26, 2011 Bruk navkoppen til colacork hjula evt.. Men trenger ikke gjøre det mer enn to-tre ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå