Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, jeg er ny her på forumet så tenkte jeg skulle lage en liten prosjekt tråd om vinterbilen min :)

Har vært på jakt etter en bmw e28 i lang tid nå og endeligt fekk jeg jammen meg tak i en også :D

satt på jobb onsdagskveld å hadde min daglige gjennomgåing av finn og alle bilsider da jeg fant denne, ringte med en gang og en hyggelig mann svarte som sa at jeg kunne hente bilen, så jeg ringte til en kompis som og spurte om han kunne hente den for meg siden jeg jobber til mandag, og fredags morgen når hjem fra nattevakten min sto det en e28 i innkjørselen og gliste bredt :D

glemte å nevne at bilen sto i østfold.

Planen er å fjerne alt av rust, har funnet veldig lite eneste er framskjermene (vist på bilde) og litt på kanalene men ikke mye, skal se om jeg får tatt bilde før jeg tar det :) ellers tror jeg kanskje det kan være rustet hull i bensin tanken mellom selve tanken og påfullingsrøret.

Så skal jeg hente en e28 M30B25 delebil imorgen så da blir det å plukke den i biter.

skal ha bakstilling, sete, kupeviften, dashbordet, blinklys switchen, speedometeret (noen som vet om dette er plug and play ? denne har turteller mens min har klokke så vil heller ha med turteller), sikkert noe mer men det får jeg ta når jeg har bilen foran meg, ellers er alt annet tilsalg :)

understellet må få seg noen nye foringer (blir tatt med tiden), senk helst coilovers noen som vet hvor jeg får tak i dette til en rimelig penge ? og krengningsstag framme og bak.

sikkert masse annet og men får ta det som det kommer.

Skrevet

Velkommen til forumet og gratulerer med et tilsynelatende bra eksemplar av E28 :) Masse E28-entusiaster her, så bare spør om du lurer på noe, kommer nok til å følge med her ;)

Mvh Robert

Skrevet

Grattis med et smykke av en e28! Langt i mellom de i så bra stand.

Sett gjerne opp ei ryddig liste med punkter av hva du vil gjøre med bilen(altså planene dine) og hva som blir gjort kanskje?! Ser en del gjør det slik, noe som er leservennlig og interessant.

Skrevet

Sett gjerne opp ei ryddig liste med punkter av hva du vil gjøre med bilen(altså planene dine) og hva som blir gjort kanskje?! Ser en del gjør det slik, noe som er leservennlig og interessant.

+1

Følger med her jeg også!

Skrevet

M5 krengestag får du kjøpt hos GS/Bavaria. Koster rundt 1350 kr stk. Eneste du må gjøre foran er å sveise inn nye fester foran i rammevangen der de originale står.

Coilovers får man ikke kjøpt MED TÜV-papirer,dessverre.. Men jeg kjøpte 65/40 senkesett med dempere fra KAW i Tyskland,og det var MED TÜV-papirer.

Se gjerne på tråden min: viewtopic.php?f=11&t=193115&start=0

Skrevet

Takk for tilbakemeldingen.

Det som skal gjøres med bilen:

ta alt av rust (har begynt)

skifte H og V framskjermer (bestilt fra koed)

senkesett, denne skal skrape asfalt

skifte til m5 krengestag

skifte frontfanger fra delebilen, noen som vet om alpina leppen passer rett på orginal fangeren ?

skifte til bakstilling fra en 525i

lakkere rundt bilen fra listen på dørene og ned

sikkert masse annet og men tar det når det kommer :)

Skrevet
bra eksemplar av e28 :) planer for ombygging av motor ? :)

Takk takk :) blir nok ikke noe ombygging, ettersom jeg skal skru på den andre bilen i vinteren :D

Skrevet
M5 krengestag får du kjøpt hos GS/Bavaria. Koster rundt 1350 kr stk. Eneste du må gjøre foran er å sveise inn nye fester foran i rammevangen der de originale står.

Coilovers får man ikke kjøpt MED TÜV-papirer,dessverre.. Men jeg kjøpte 65/40 senkesett med dempere fra KAW i Tyskland,og det var MED TÜV-papirer.

Se gjerne på tråden min: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.p ... 15&start=0

Takk for svar, kjipt at det ikke går ann å få tak i coilovers med TUV-papir.

Men merket du forskjell med m5 krengestag ?

Skrevet

Fikk gjort litt sist veke, hentet delebilen og tok utav motor, bakstilling, div karosseri deler og litt interiør deler.

Fant ut at delebilen var fra amerika så det satt en m20b25 motor i den isteden for m30 så hvis noen er på jakt etter en motor til turbobygg så er jo disse kjekke, ifølge gammel eier er toppen gåen, eneste jeg vet om den men girkassen er stram og fin :D

Fikk begynt å sveise rust på kanalen men ble ikke ferdige.

Tok ned begge bensintankene men det var jo hull i begge to så måtte ta litt deler fra den ene til den andre.

Når vi sto der å sveiste med tanken full av vann så sa det plutselig poff og vannspruten sprutet tvers over garasjen og bensintanken ble nok noe liter større :P så må bestille meg en ny hvis ingen her har en brukt en (uten hull)

Men nå er jeg på jobb til mandag så blir ikke gjort noe mer før da.

Glemte ledningen så bilder kommer imorgen ;)

Skrevet
Begge bensintankene?

Er det 2 tanker på den??? Har jeg aldri hørt om før....

E28 har jo vanligvis bare en tank...

nei, mente at jeg tok ned tanken fra delebilen også :P

Skrevet

Her er bilder av det som er gjort til nå.

df86u3vvxt3agjefq1yd.jpg

Her var delebilen komt på sin plass

kafqgcxp2wupchrco0dd.jpg

182c5wtrpmv8tn227rka.jpg

Etter noen timer var motoren og bakstilling av :D

04zi6hty600y406qy91z.jpg

egut9lep8cgbecdyhurd.jpg

Tok påfyllingsrøret fra delebilen over på den andre tanke siden dette

røret var "bedre".

2rkhkm4abh7fq72hte50.jpg

Slik ser det ut på vært jekk feste, fikk kappet vekk rusten på dem og begynt å sveise på den ene siden men ble ikke ferdige så skal heller ta noen bilder av det når jeg er ferdige.

fco46jazvnx7u6c4d9u2.jpg

q60dym1n7wjnhiyft2zn.jpg

Fant også en original tårnstiver som hører til bak, så mangler bare en framme nå 8) den måtte jo selfølgeligt få seg et nytt lakk strøk :) glemte å ta bilde etter lakkeringen :(

Ellers er det ikke blitt gjort så mye mer, skal se om jeg får jobbet litt på den når jeg er ferdige på jobb på mandag.

Håper delene fra koed kommer iløpet av neste uke en gang så jeg kan få tatt alt av rust :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...