Kjeb Skrevet November 14, 2011 Skrevet November 14, 2011 Var ute og kjørte igår og plutselig begynte bilen og fjuske, bilen napper og røkker noe veldig ved gasspådrag og litt ved javn kjøring. Prøvde og koble ut kontakten til lambasonden med det hjalp ikke. Trur kanskje det kan være luftmengdemålerern, noen som vet åssen jeg kan skjekke om det er defekt eller hva som kan være feilen? Bilen er en 1990 520i M20.
BimmerBjarne Skrevet November 14, 2011 Skrevet November 14, 2011 Hei. For å sjekke om LMM fungerer plugger du den ut mens motoren går. Om det ikke blir forskjell fungerer ikke LMM. Om det ikke er LMM kan du forsøke å rense tomgangsregulatoren. Plukk den ut og spray den full av forgasserrens og la den tørke.
Kjeb Skrevet November 15, 2011 Forfatter Skrevet November 15, 2011 Idag rensa jeg tomgangsventilen og prøvde og dra ut kontakten til luftmegnde måleren. Da jeg dro ut kontakten stopp bilen, dette er rikitig? Lurer kanskje på om det kan være coilen som er gåen/defekt noen måter jeg kan sjekke dette på? Kjetil
Random Hero Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 for å sjekke om en coil er gåen/defekt så er det så enkelt å bare dra ut kontakten. så hører du om bilen sviver anderledes eller ikke. Gjør den ikke noe når du dra ut en kontakt til en coil, så er det noe som er galt
Kjeb Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Prøvde med en annen coil idag hadde forsatt samme problem, noen som veit hva det kan være?
Random Hero Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 har du sett om alle slanger er der de skal være, ikke noe sprekk i belg til luft filter osv?
Hauso Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Fint sted å begynne kan være å kjøpe nye plugger, pluggledninger, sjekke om det ligger noe dritt på den sensoren som "leser på svinghjulet" Hvis ikke det blir noe forskjell når du drar av en coil, så er den gåen. Opplevd noe lignene på e30'en min. Den var jævlig knotete å kjøre, døde ut osv osv. Da hadde belgen som går mellom lmm og innsug hoppet av, og den trakk falsk luft som bare det. Fikset på 1 min:)
Prikken Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 hadde noke liknande på ein 1991 modell 520 en gong..var på verkstad som konkluderte med at fleire coilar var gåen..viste seg å berre vere fuktigheit som hadde komt inn i eine sikrings-rele boksa i motorrommet, låsinga var ikkje skikkeleg på..blåste reint reingjorde og spraya med elektrocleaner. vart 100%
spaix Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Hei. For å sjekke om LMM fungerer plugger du den ut mens motoren går. Om det ikke blir forskjell fungerer ikke LMM. Om det ikke er LMM kan du forsøke å rense tomgangsregulatoren. Plukk den ut og spray den full av forgasserrens og la den tørke. tomgangs regulator skal vell ikke ha noe å si om den er gåen ved pådrag, den regulerer vell bare tomgangen på bilen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå