Naitsirhc Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 Hei Har en E39 1998 modell med manuell og lurte på om den har sånn "long life" olje på girkassen. Uansett så har jeg tenkt å få byttet både olje på girkassen og diffen (bytta på motoren for bare kort tid siden). Hadde håpet at noen kunne gi meg svar på hvilken olje og om det er komplisert å bytte på girkasse og diff og eventuelt noe annet som kan gjøres mens man er i de områdene.
Random Hero Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 er "long life" olje på gir kassen din. Er enkelt å bytte. Løfter bilen opp på bukk, tappepluggen er en 17mm bolt nederst på kassen, og påfyllings bolten (17mm) er på høyreside. Jeg bytta til Castrol Syntrans Multivehicle helsyntetisk 75W-90. Det går på 1.2 liter, eller til det renner over. Har ikke skifta olje på diffen før, men ser at castrol anbefaler Syntrax limited Slip helsyntetisk 75W-140
gullsakar Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 har hørt mye bra om redline olje på diff og gear.. men er ingen pro.. http://www.redlineoil.com/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå