Gå til innhold

Bremser e36m3, tanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Funderer på nye bremser til e36m3, da jeg mistenker at det kan være kast i ene skiva.

Hittil har jeg sett på følgende som alternativ:

EBC Turbo Groove 315x28 + EBC yellowstuff = 3780kr

EBC Turbo Groove 315x28 + Ferodo ds2500 = 3900kr

K-Sport bremsekit m/ 356mmx32 skiver, 8stempla kalipper, bremseskiver, stålomspunne slanger = 9800

Men om jeg går for større skiver og 8stempla kalipper framme, vil det ødelegge bremsebalansen når jeg bare bytter bremseklosser bak, holder skiva original? Det jeg egentlig er ute etter er brukandes bremser som kan holde 2 runder rundt ringen, og en snartur ned på butikken etter pils.

Skrevet

trenger ikke godkjenne bremser med org dim ;)

ja, de kalipperne er litt vanskelig å få tak i, sjekket pris da jeg vurderte å sette sammen et slikt sett på min, kosta bare 7 lapper med rabatt for nye :P

Skrevet

En bremseskive er en bremseskive, hvis folk får bilen gjennom EU kontroll med Biltema skiver så skal jeg ha min gjennom med hva som helst ettermarked skiver.

Tror nok at så lenge du holder deg til orginal dimensjon så skal du ikke tenke på noe TÜV greier.

Mitt beste tips er å oppgradere til Performance Friction skiver, det koster men det funker. I hvert fall hvis du skal kjøre på ringen med bilen. Jeg har de sammen med Red Stuff klosser og trivest bra med det, kunne nok hatt noen bedre klosser enn Red Stuff til Ring kjøring merka jeg i år.

Grunnen til at jeg bruker Red Stuff er ene og alene pga at de støver nesten ikke.

Hadde jeg hatt billigere felger og gitt litt mer faen så hadde jeg kjøpt noe hvassere.

Skrevet

Orange stuff, er ikke det som yellow/red stuff bare litt mer endurance-rettet? Fader ikke ved høy temp? Hvor får man kjøpt performance friction skiver?

Problemet om man skal ha klosser som tåler mye varme over lang tid blir vel kanskje at de fungerer dårlig ved vanlig kjøring, at de aldri når driftstemp ved bykjøring f.eks?

Skrevet

Her står alt om "STUFF" klossene: http://www.brakes.no/v2/produkter/ebc-b ... r-til-bil/

Autotuning er importør av Performance Friction skiver, men man kan jo altids handle de fra utlandet. Desse veier jo også 1kg mindre pr.skive siden du har 3.0l skiver. Det koster rett over 6000kr for to skiver. Stålomspunnede slanger kjøper du på Ebay. Jeg betalte rett under 1000kr for 6 Goodridge slanger til min, det er med TÜV. Desse hadde jeg på når jeg godkjente bilen hos Statens Vegvesen og det ble klarert at de er godkjent for bruk i Norge.

Skrevet

6000 blir litt dyrt i første omgang. Tenkte prøve noe billigere først, og så se om jeg trenger oppdatere senere. Kjekt å få seg litt erfaringer underveis også, uten å betale ut av ræva.

Har bestemt meg for turbo groove skiver og blue stuff NDX klosser. Pris klosser + skiver framme og bak er 7360 hos QWT.no (hvorfor koster bakskiver mer?)

"Trenger" jeg nye skiver bak? Tenker da på bremsebalanse og slikt, blir det veldig feil med kun nye framskiver?

Skrevet

Zimmermann-greiene til schmiedmann, er det good shit? Ser de blir kalt flytende opphengt, betyr det 2-piece? Og er det bra det liksom? Kan lite og ingenting om dette!

Skrevet

Trodde 3.2 hadde like bremser som 3.0? Men ser de har forskjellig utseende og artikkelnummer hos gsbildeler. Er forskjellen at 3.2 har flytende ventilerte, og 3.0 bare har ventilerte?

Men da var det prisen igjen da :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...