Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

webastoen har kuttet livslinen.. syns bilen har vært litt treg mtp motortemp siste tida.. og idag morges ble det bekreftet..... webastoen var død.. hadde stillt den inn til oppvarming kl 0700 men bilen var like frossen når jeg kom ut... kjørte på jobb og tok en diagnose... fikk opp feilkode på webastoen.. "auxiliary heater overheated.."

fjernet feilkoden kjørte hjem, og tok en feilkodeavlesning her...(tjuvlånte med meg leser'n;))

da kom det opp kun som feilkode at det var feil på ekstravarmeren... ikke at den var overopphetet...

hva kan ha gått i stykker... hva må til for å få skiten igang igjen...;) var ikke tett eksos..... må liksom ha alt på gromvogna på stell...;)

Skrevet

på sedan sitter det sikringer over batteriet bak,nr 2 fra venstre (nr47) er til webasto,muligens likt på touring.sjekk om den er hel.hvis den er hel så start varmeren og fjern sikringen ett minutts tid for å resette feil.Webasto skal starte når du setter inn sikringen igjen,ellers er det en feil på selve varmeren.

Skrevet

Det kan også ganske sannsynlig være at brennkammeret må byttes, evt. rengjøres for koks (hvis det lar seg gjøre.)

Sitter en slags glødeplugg inne i brennkammeret som ihvertfall på min E61 var kokset igjen. Bytte av brennkammer fikset dette og alt var som nytt igjen. Rep-del i ETK, tror det var mellom 4 og 5000,- et sted + montering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...