Morstan Skrevet November 15, 2011 Skrevet November 15, 2011 Har da hatt denne bilen hele sommer men ikke greid å tulle meg til å lage en tråd enda:P Litt info om bilen: -Org en E36 1991 325i, ble bygd om og godkjent i 2010. -Motor er E36 M3 3,2 med service hefte frem til ca 100 000 miles. Har nå Rullet 113 000 miles om jeg ikke tar helt feil:P Lenge siden jeg har kjørt den nå så husker ikke helt Vanos er byttet i den så jeg han som solgte meg den hadde skrevet en stand også. 6 trinns manuell kasse sitter det i den også -Kjøpte meg supersprint mellompotte og rustfritt bakerste delen. Har ikke finni noe navn på den. Men står ett skilt som det er banket inn M3 på iallefall Og ble en syyyyyk lyd med de to delene:D -Understell og interiør er også M3. Sort vader inni, men kun setene foran, bak er det vanlig sort skinn:( -Svart taktrekk, elektriske ruter og takluke, store kjørecomputeren, M3 ratt, ///M 6-trinns girkule med lys, armlene. Utvendig: Org M-tech fangere foran og bak, motorsportvinge, double spoke felger, mener det var fk coilovers på den, iallefall justerbare i hardhet og høyde. Og godkjent i vognkort. Planer jeg har: -Få kjøpt meg vader bakseter i sort skinn.= Finnes ikke? -Kjøpe ny org M-fanger foran pluss dtm leppe = Har gjort. -Lakkere frontfanger, bakfanger og sideskjørt. = Har gjort. -Kanskje carbon innsug, lurer litt på hvor mye jobb det er å montere det = Har kjøpt, ikke montert enda. -Skikkelig shine til våren etter litt deler er lakkert osv. = Check! -Montere nye spredere når jeg får ny fanger.= Har gjort. Men ønsker å kjøpe noen mørke. -Bremseskiver og klosser fra EBC = Done! -Stålomspunnede bremseslanger = Montert. Nå litt bilder! Gleder meg masse til våren så jeg får tatt ut igjen bilen så det får begynt å skje ting:D
Morstan Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Skrevet Februar 11, 2012 Noen som vet en lett måte for å se om de forsterkningene er sveiset inn? Har ikke gjort stort siden jeg sparer og sparer. Men den 5. Mars så blir det iallefall kjøpt skiver og klosser. Går nok for EBC sine turbo groove skiver sammen med yellow stuff klosser:-) Noen som har prøvd dette og har meninger?
LianLi Skrevet Februar 11, 2012 Skrevet Februar 11, 2012 Er det orginale 3.2l M3 bremser på den? I såfall må du holde deg langt unna "uorginale" bremseskiver, da de orginale er "flytende-design". Det vil si at de selve skiva er sepparert fra midtpartiet med skruer slik at den kan ekspandere mye mer enn en som ikke er det. Tåler altså da mer varme. 0,5kg lettere per side er de også.
Morstan Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Skrevet Februar 11, 2012 Det er orginale 3,2 bremseskiver rundt om ja. Vil det si at du anbefaler meg ikke å bytte? skjønner jo jeg må bytte de også. Men trodde kanskje de turbo groove skivene tålte mer da de er borra og slissa. Sleit litt med varme bremser på rudskogen. Men om det var bremseveska vet jeg ikke.
LianLi Skrevet Februar 11, 2012 Skrevet Februar 11, 2012 Anbefaler deg å ikke bytte ja. De orginale 3.2L bremsene er så bra du får det før du må over på noe større. De som er borra og slissa tåler mindre varme og har større sjangse for å sprekke. Pass dog på at det er 3,2L bremsene og ikke 3,0L da disse ikke er flytende. Du kan med fordel bytte ut klossene til noe gromt samt bremseveske, men skivene er bedre enn noe annet uorginalt. Driver du mye med banekjøring kan du skaffe stålomspunennde bremseslanger og ekstra kjølekanaler til bremsene. Neste steg blir store kit alla K-sport eller lignende
Morstan Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Skrevet Februar 11, 2012 Er 3,2l. Han som bygde om bilen kjøpte 3,2 delebil og alt ble satt over:-) stålomspunnede bremseslanger kommer iallefall:-D hva tror du om orginale skiver og yellowstuff klosser da?
Morstan Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Nå fikk jeg til å få opp litt bilder, kom på jeg hadde en sånn Imageshack konto:) Så her er noen til:D ///Mmmmmmmm Carbon innsuget jeg kjøpte:D Litt lokal burning Gleder meg så utroooolig til sommeren så jeg kan ta ut igjen bilen Og få begynt og gjort litt med den, da kommer det endel oppdateringer:D Flere som gleder seg til sommer og litt sol?
Morstan Skrevet Februar 14, 2012 Forfatter Skrevet Februar 14, 2012 Som jeg spurte om før, noen som vet en grei måte å se om forsterkningene i bakstillinga er sveiset inn? Vet ikke helt hvor de skal være sveiset henn. Har ikke sett ordentlig etter heller for glemt det hver gang jeg har hatt den på bukken:-P På forhånd takk:-)
Morstan Skrevet April 3, 2012 Forfatter Skrevet April 3, 2012 Takk for bildene:) og takk for det Papperboy:D Fått bestilt klosser, skal sende frontfanger, bakfanger og sideskjørt på lakk neste uke så er det ut igjen med bilen og masse bilder:D
NicklasFS Skrevet April 3, 2012 Skrevet April 3, 2012 fete bilder å en fet bil gleder meg til å se flere bilder fra denne savner bare e36 mer å mer når jeg ser noe så pent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå