jorgenskogas Skrevet November 16, 2011 Share Skrevet November 16, 2011 Har kjøpt meg Dice MediaBrige (MBR-1500-BMW), men finner ikke 3 og 6-pins pluggene/kontaktene som jeg skal koble meg innpå. Noen som har tips til hvor disse kan være gjemt? Evt om jeg må kjøpe disse og hvor de skal kobles? Legger ved et par bilder, har merket kablene med forskjellige farger slik at det blir enklere å gi meg forklaringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet November 16, 2011 Share Skrevet November 16, 2011 Du kan ikke koble deg til der bake i bagasjerommet. Du må koble til Dice'n til spilleren fremme. Hvis jeg ikke husker feil, så hadde du en cd53 radio 40-pin? Du trenger en cd-veksler tilkoblingskabel i tillegg for kunne koble til den 6pins kontakten. Den kan du kjøpe originalt fra bmw. 3-pins kontakten inneholder bare pluss, minus og i-bus. Der kan du egentlig bare klippe av kontakten og koble deg innpå ledningsnettet til radioen med noen kabelsko/skjøtehylser. Alternativt kan du kjøpe denne: http://www.ebay.de/itm/BMW-E46-E39-E38- ... 3813wt_689 Da blir det hele plug ann play Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorgenskogas Skrevet November 17, 2011 Forfatter Share Skrevet November 17, 2011 Stemmer at jeg har en CD53 radio 40 pin ja, med denne overgangen/adapterkabelen: Tror jeg enkelt og greit går for den kabelen du linker til. Takk for utfyllende og raskt svar Jeg har vært i kontakt med Dice og de jeg kjøpte MediaBridge'n fra og ingen av de har klart å gi meg noe skikkelig svar. Dice har faktisk ikke svart enda på support-ticketen jeg sendte de for ei uke siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorgenskogas Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2011 Takk for hjelp 740AV, du har svaret på det meste du Fikk kabelen for litt over ei uke siden, har lagt det opp provisorisk pga at jeg ikke har hatt tid til å gjøre arbeidet skikkelig. Veldig fornøyd med Dice'n, morsomt å ha bluetooth i en gammel bil, og veldig kjekt å se artist/låtinfo i instrumentpanelet. Håper Apple får ut fingeren og får lansert Siri på norsk:D Tror jeg installerer Dice'n i hanskerommet, litt usikker på hvor jeg skal samle de ekstra meterne med kabel som var med Dice'n, mulig det er plass bak radio og CD-spilleren, men merker det begynner å bli trang allerede pga to store overganger (overgangen fra gammelt kabelsett til radioen, og den kabelen du lenket til på e-bay). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Desember 2, 2011 Share Skrevet Desember 2, 2011 Bra du fikk det til Jeg også er fornøyd med Dice, kjekk liten dings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå