Tuborgs Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 skulle ut og starte motoren i dag så jeg kunne fikse hovedsylinderet, måtte kjøre ca 1 mil. bilen stod og gikk på tomgang da jeg skrapet den for is, og alt var normalt, etter at jeg trillet den ut på veien var alt forsatt normalt helt til jeg hørte turtallet gå veldig ned, motoren begynte og slite med og holde seg i live, jeg gikk inn i bilen for og trykke litt på gasspedalen men til ingen nytte. Når jeg skulle prøve og starte bilen igjen gikk ingenting runt, fikk opp chek controll, etterfulgt av 3 blinkende røde lys ned om som blinket 4-5 ganger veldig fort, prøvde igjen og hørte at jeg fikk en "klikk" tilstartmotoren, så kom lysene blinkende og alt døde igjen. noen som har peiling på hva dette kan være? bilen har fungert feilfritt så lenge jeg har hatt den
Tuborgs Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 burde ikke bilen kunne stå og gå på tomgang uten og stoppe om dynamoen er gåen?
325ti Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Nei, er den tom for strøm og ikke greier og generere mer stopper den til slutt.
Tuborgs Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 hmm, har hørt mange ganger at man kan slå på dynamoen så funker den igjen, noe sannhet i dette? vet min stefar gjorde det på en bil en gang, tok en hammer og slo litt på dynamoen eller så var det starteren.. så funket bilen igjen
325ti Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Du kan kakke på startern og få den til og slå inn.men det er ikke en løsning på på et eventuelt problem. Ikke alltid det går heller. Du kan bytte spenningsregulatoren på dynamoen. sjekk den først. Ellers er det vell ny dynamo som gjelder desverre.
Tuborgs Skrevet November 16, 2011 Forfatter Skrevet November 16, 2011 hmmm. pussig, gikk ut for og prøve og starte bilen og da startet den med en gang.. ?????? lurer på hva som skjer :s var ganske kaldt ute i dag idelig, lurer på om kansje dynamo / starteren var våt? kan det ha noe og si?
Hauso Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Skal ikke ha noe å si det. Har vært borti noe lignene en gang, bortsett fra at da gikk alt rundt, bare starta ikke. Viste seg å være sprekk i rotoren. Bytta den, og alt var gull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå