Lex-Talionis Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Hei. På e30 min så har jeg bensinpumpa i tanken, men har kjøpt 2 eksterne 044 pumper jeg skal bruke. Hvordan gjør jeg det da? Kan org pumpa bare sitte der eller hvordan gjøres det? fuelcell har jeg ikke tenkt på å legge opp enda.. Så leter bare etter svar på spm mitt Mvh Espen
e30 tic Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Eg kjørte slik før, med org i tanken og en walbro utenfor, nå har jeg EN 044 utenfor. Jeg betviler litt at den orginale matepumpa klarer å levere til 2stk 044 om du har en effekt som tilsier at du behvøver 2stk 044...
Lex-Talionis Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Oki.. Men hva gjør jeg da? Hvis jeg skal beholde org tanken? Mange hk kjørte du med?
T. Thøgersen Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 En ide er jo å bruke en catchtank i reservehjulsbrønnen, og eksterne 044 ut fra den og kanskje en walbro i tanken for å føde catchtanken? Eller så er det noen som bygger om armaturet i tanken og monterer 044 i den. Men da bør du ha ut tanken, siden 044'n ikke går nedi det originale hullet i tanken. Edit: Jeg har original pumpe i tanke som føder catchtanken og en 044 ut fra den. Det har fungert fint sålangt hvertfall. For å svare på spørsmålet ditt tror jeg muligens 044'n kan suge livet av standardpumpa di. Jeg gjorde slikt du har tenkt på en S6 jeg hadde en gang, og da tok det 3 dager så var std.pumpa skrot.. På andre siden, så ser jeg noen gjør det slik og får det til å funke, men det ville jeg ikke tatt sjansen på.
Lex-Talionis Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 En ide er jo å bruke en catchtank i reservehjulsbrønnen, og eksterne 044 ut fra den og kanskje en walbro i tanken for å føde catchtanken? Eller så er det noen som bygger om armaturet i tanken og monterer 044 i den. Men da bør du ha ut tanken, siden 044'n ikke går nedi det originale hullet i tanken. Edit: Jeg har original pumpe i tanke som føder catchtanken og en 044 ut fra den. Det har fungert fint sålangt hvertfall. For å svare på spørsmålet ditt tror jeg muligens 044'n kan suge livet av standardpumpa di. Jeg gjorde slikt du har tenkt på en S6 jeg hadde en gang, og da tok det 3 dager så var std.pumpa skrot.. På andre siden, så ser jeg noen gjør det slik og får det til å funke, men det ville jeg ikke tatt sjansen på. okei:) Da prøver jeg med catch tank som du sier
T. Thøgersen Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Så lenge du kobler tur/retur på bensina riktig, så kommer det til å funke fint. Spesielt på banekjøring kan det være lurt med Catchtank, ettersom E30 med std.oppsett ikke er veldig glad i høyresvinger og lite bensin på tanken.
Lex-Talionis Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Så lenge du kobler tur/retur på bensina riktig, så kommer det til å funke fint. Spesielt på banekjøring kan det være lurt med Catchtank, ettersom E30 med std.oppsett ikke er veldig glad i høyresvinger og lite bensin på tanken. Okei kobler riktig? Forklar? Noen spes måte å gjøre det på når man bruker catch tank eller? Bør jeg ha størst mulig catch tank eller har det ikke noen betydning?
T. Thøgersen Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Vi gjorde slik som det står litt nedover på siden i tråden min her: viewtopic.php?f=11&t=116193&start=90 Tror tanken min rommer en 3-4 liter ca. Trenger nok kanskje ikke så stor, men sånn ble det nå. Og ang kobling så legger du det opp så returen fra fuelrailen går tilbake til catchtanken, og fra catchtanken til originaltanken. Det ser du sikkert på bildet i tråden min. Hvor mye effekt er du ute etter, siden du skal bruke 2x 044, sånn rent nysjerrig spurt?
Lex-Talionis Skrevet November 17, 2011 Forfatter Skrevet November 17, 2011 Vi gjorde slik som det står litt nedover på siden i tråden min her: viewtopic.php?f=11&t=116193&start=90Tror tanken min rommer en 3-4 liter ca. Trenger nok kanskje ikke så stor, men sånn ble det nå. Og ang kobling så legger du det opp så returen fra fuelrailen går tilbake til catchtanken, og fra catchtanken til originaltanken. Det ser du sikkert på bildet i tråden min. Hvor mye effekt er du ute etter, siden du skal bruke 2x 044, sånn rent nysjerrig spurt? Oki takk skal du ha.. Ute etter rundt 600 whp.. Så vet ikke om 1 vil holde da? Har nå iallefall 2 stk så gjør vel ikke om jeg setter dem der? Så jeg iallefall får nok fuel
ole_m7 Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Må vel være drøyt 1000hk om man trenger 2stk, siden EN holder lenge til 600hk.
T. Thøgersen Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 På bensin, ja, på E85 er det endel mindre men. Vet ikke helt hva trådstarter har for planer her.
T. Thøgersen Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Vi gjorde slik som det står litt nedover på siden i tråden min her: viewtopic.php?f=11&t=116193&start=90Tror tanken min rommer en 3-4 liter ca. Trenger nok kanskje ikke så stor, men sånn ble det nå. Og ang kobling så legger du det opp så returen fra fuelrailen går tilbake til catchtanken, og fra catchtanken til originaltanken. Det ser du sikkert på bildet i tråden min. Hvor mye effekt er du ute etter, siden du skal bruke 2x 044, sånn rent nysjerrig spurt? Oki takk skal du ha.. Ute etter rundt 600 whp.. Så vet ikke om 1 vil holde da? Har nå iallefall 2 stk så gjør vel ikke om jeg setter dem der? Så jeg iallefall får nok fuel De pumpene drar greit mye strøm og varmer bensina på pen kjøring, så ett alternativ kan jo være å kjøre den ene på en egen bryter, og den andre styrt av sprutet f.eks. Du kan jo prøve med en først, du ser fort under bremsing om den klarer å henge med.
Lex-Talionis Skrevet November 18, 2011 Forfatter Skrevet November 18, 2011 Så hvis jeg skjønner deg riktig så kan jeg ha den andre pumpa i backup på bryter så den kan smelles på under bremsing hvis den ene ikke leverer nok?
brunsame Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Om du går inn på tråden min i signaturen ser du litt hvordan jeg har gjort det med bensin system.. Jeg har orginal 316 pumpe som føder i catch tanken, og så har jeg 2 stk 044 pumper derifra fram på motor, så har jeg retur inn på catch tanken og ifra den ned på orginal tank ijen for å hele tiden ha nivå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå