Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann, godtfolk. Long time no see.

For noen uker siden syntes jeg at jeg merket noe glippe da jeg skulle rygge på plass bilen, men jeg lot meg ikke affisere av det.

Nå har imidlertid det skjedd at bilen ikke går bakover i det hele tatt om det er noe særlig motstand. En slak motbakke eller en lav kantstein er nok til at bilen blir stående stille mens motoren durer.

Jeg fikk tips om å sjekke om reversen funker når bilen er kald, men det gjør den heller ikke.

Er det noen som har tips om hva som kan være galt før jeg biter i det sure eplet og snakker med verkstedet?

Kan det hjelpe med oljeskift, eller er dette noe større enn noen liter smøremiddel?

På forhånd takk for svar.

LJ

Skrevet

Har samme problem sjøl..clutchen til automaten er gåen..kassa må ned og overhales eller skifte kasse!! Lappane flyg fort, 20000,- opp til 38000,- alt etter som virker det...

Skrevet
Jeg overhalte hele kassa mi i Sverige til 28 norske, hos RATS i Norge skulle dem ha 52.. =/

hvor? greit å vite om min sku rase.

vel vil ikke anbefale å kjøre med en kasse som begyner å tulle.

ikke samme kasse, men på merca mi begynte den å tulle i revers. så begynte den i drive, (bytta gir hele tiden), funka i 2-3 km å full stopp.

Skrevet
Antar du har en ZF 5HP19-kasse?

Disse spiser seg selv.

Jeg er ærlig talt ikke sikker.

Hvordan finner jeg ut det?

Står et metallmerke på girkassen på passasjersiden, du må under bilen for å sjå det.

Skrevet
Jeg overhalte hele kassa mi i Sverige til 28 norske, hos RATS i Norge skulle dem ha 52.. =/

hvor? greit å vite om min sku rase.

vel vil ikke anbefale å kjøre med en kasse som begyner å tulle.

ikke samme kasse, men på merca mi begynte den å tulle i revers. så begynte den i drive, (bytta gir hele tiden), funka i 2-3 km å full stopp.

STM i Sverige, bra service, bra pris og kjapp utført jobb. Garanti i 2 år / 20.000 km :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...