handsome Skrevet November 16, 2011 Skrevet November 16, 2011 Hei. Vurderer å kjøpe nye bremser til banebilen. Har sett på Wilwood Superlite, 325mm. Linken fungerte dårlig. Er det noen som har erfaring med disse? Hvilke valg vil du gjort på siden ang brems, som reflekterer seg i prisen? Billig for komplette bremser rundt om dette? Takk takk!
SSM Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Tja, betale så mye for bremser som bare er 10mm større en de du har orginalt? Er vel bedre med CSL skiver da og custom brakett på Willwood kaliper.
flonoen Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 12 000 for nye skiver framme + bak, nye kalippere framme + bak, stålomspunnede slanger, nye klosser (?), er det så ille da, Larsen-Racing? 2k per skive, 750 per klosse, 3k per kalipper, og 1k for slanger blir jo 13500 til sammen, og er ikke det "fornuftige priser"? Kalipper har jeg ikke peiling på hva koster, ren gjetting fra mi side. Tittet på disse da jeg lette etter bremser for noen dager siden, men endte opp med zimmermann flytende skiver á la 3.2, med bluestuff NDX klosser framme. Ingen endringer bak, enn så lenge.
handsome Skrevet November 19, 2011 Forfatter Skrevet November 19, 2011 Nei, jeg vet ikke. Derfor jeg spør Hørt noen som sier at K-Sport bygger mye ut? Også har jeg lyst til å kunne bruke 17" hjul Vet noen hvor mange sylindere det er i kalipperne på 3,2? Kanskje jeg heller skal gjøre som flonoen, og heller kjøpe ordentlige coilovers? Takk for svar! Sent from my Desire HD using Tapatalk
flonoen Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Jeg har ikke coilovers, og synst uansett ikke at coilovers skal erstatte gode bremser. Er jo to forskjellige produkt som ikke har noe med hverandre å gjøre Men hva er det du skal bruke bilen til? Om det er vanlig gatekjøring med kanskje en og annen tur på bane, holder det sikkert å oppgradere klossene dine. Yellowstuff, bluestuff og ferodo ds var de alternativa jeg så på. Qwt.no og brakes.no forhandler ebc (yellow og bluestuff), gs har ferodo tror jeg.
handsome Skrevet November 19, 2011 Forfatter Skrevet November 19, 2011 Er ikke snakk om å erstatte. Hørtes ut som det var bortkastet å handle Wilwood bremser, og da kan jeg handle ordentlige coilovers, også kjøpe litt mer økonomiske bremser Bilen skal brukes som garasjepynt, og en runde eller to på banen inni mellom Men wilwood bremsene var vel 4 stempla, og gjør at det bremser bedre? I tillegg så var det lik Str foran og bak Kanskje man bare skal gå for Wilwood og K-Sport coilovers? Sent from my Desire HD using Tapatalk
flonoen Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Bortkastet er det vel neppe, er vel heller om su virkelig trenger et så heftig bremseoppsett. Men ser jo drøyt kult ut bak felgen da, med wilwood på kalipperen! Hva coilovers har du tenkt på? Vurdert kw v2, eibach pro sport (tror jeg det hette), og spax rsx selv. Første to ligger vel på 12k ca, spax rundt 9k tror jeg. Lurer på om gaz coilovers er ett reelt alternativ, bra kvalitet?
handsome Skrevet November 19, 2011 Forfatter Skrevet November 19, 2011 Jeg har tenkt K-Sport og sett på KW v2 Aner ikke hva som er best. Er vel mye hva man skal bruke det til. Er det vel med alt.. Ender med at jeg i første omgang handler inn EBC Steg 2 fremme og bak + Bluestuff NDX klosser foran og bak! Også ser vi hvordan det fungerer.. Blir jo orginal 3,2 motor, med karbon innsug, alpha-n og effektanlegg i første omgang Så får håpe dem holder. Hadde tenkt å bruke ca 8-10 000,- på coilovers i første omgang. Koster ALT for mye merker jeg..! Men snart halv skatt
flonoen Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Tror nok du får brukbare bremser da ja. Steg to, er det de turbo groove skivene? Carboninnsug kunne jeg tenkt meg selv, men om jeg i så fall går for det, tror jeg jeg står over alpha-n. Hvor mye betaler du for det oppsettet?
handsome Skrevet November 19, 2011 Forfatter Skrevet November 19, 2011 Turbo groove skiver ja http://www.jawsmotorsport.se/bmw-e36-m3 ... -tune/97-0
flonoen Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Ferdig mappa alpha-n software altså? Rimelig plug and play? Kanskje ikke så heise dumt.
handsome Skrevet November 19, 2011 Forfatter Skrevet November 19, 2011 Plug N Play, vistnok De hadde noe tilbud nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå