Gå til innhold

Bmw 320i e36 91 mod drar dårlig og sviver som en traktor :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Har hatt en god del problemer med min bmw 320i.. I begynnelsen var den vannskelig å starte og etter en tid ville den ikke i det hele tatt.. Leverte den inn på verksted for feilsøking osv. Ingenting kom opp så jeg prøvde å bytte bensinpumpe, sjekket coilene, byttet plugger og til slutt byttet de føler på svinghjulet. Da de byttet denne, startet den med en gang, men bare på 4 sylindre!! Alt i instrumentpanelet begynte å blinke akkurat som om det var dårlig signal.. Og den sveiv som en traktor ( pga at den sveiv på bare 4). Jeg fikk tak i en ny hjerne, men da ville den ikke starte igjen. Vi fant ut at det var noe galt med den hjenen jeg hadde fått, så jeg fikk tak i en ny en som satt i en 320i som startet og gikk. Jeg fikk denne i dag, og da startet den med en gang. MEN! den høres ut som en traktor, og er hvertfall ikke det draget som var da den virket fint.. Noen som har opplevd dette før? Den gir liksom ikke fullt. Da de prøvde å bytte om på coilene, skjedde det fortsatt ingenting med at den ikke tente på 2 og 5. Noen som kan hjelpe meg?? :(

Skrevet
prøvd å koble fra lmm å se om det blir noe forskjell?

Skal prøve dette etterpå. men det er akkurat som om den ikke sviver på alle 6. den høres ut som en gressklipper..

Skrevet
prøvd å koble fra lmm å se om det blir noe forskjell?

Skal prøve dette etterpå. men det er akkurat som om den ikke sviver på alle 6. den høres ut som en gressklipper..

Nå tok jeg den av men egentlig ingen forskjell.. Det som også er at ingenting i instrumentpanelet virker.. bortsett fra lyset -.- Kan det være en sikring som er gått? Kan vel ikke være det største problemet? Alt dette skjedde da det ble satt på ny føler på svinghjulet. Da røyk hjernen, svev bare på 4 sylindre og instrumentpanelet sluttet å virke. Bensinmåler virker ikke, ikke varmemåler, turtall og resten av det. Skal si at jeg er meget lei av dette nå, og trenger virkelig hjelp til å få denne på god igjen.. men rakk ikke kjøre den uten lmm av, så dette skal prøves, men tviler..

Skrevet

Uansett om du flyttet på coilene så var det samme sylinderene som ikke tente? Blåste sikringer og slikt skal ikke ha noen innvirkning på motorens gange. Er det olje i noen av plugghullene? Er tennpluggene godt strammet til?

Sjekk status på tennpluggene. De som ikke tenner skal da være våte av bensin. Ta kompressjonstest?

Skrevet

Yes, da de ble byttet over på verkstedet, flyttet ikke problemet seg. dermed kjøpte jeg ny hjerne. Jeg sjekket om alle coilene funket ved å ta av en og en. når jeg kom til nr. 6 skjedde det ingen forandring. byttet da rundt på 1 og 6 og da flyttet problemet seg til 1. dette er vel ett tegn på at det er coilen som ikke funker? :D skal kjøpe ny coil i morgen å se om det skjer noen forandring. Takker for gode tips! :D

Skrevet

hvis det ikke ble noen endring i motorens gange hvis du koblet ut lmm, så ville jeg tro at problemet, eventuelt litt av det kan ligge i den. Det skal nemlig bli værre om lmm funker og du kobler den fra. :) Lykke til!Velkommen til Bimmers btw: D

Skrevet

hvis det ikke ble noen endring i motorens gange hvis du koblet ut lmm, så ville jeg tro at problemet, eventuelt litt av det kan ligge i den. Det skal nemlig bli værre om lmm funker og du kobler den fra. :) Lykke til!Velkommen til Bimmers btw: D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...