SondreLM Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Hei! Kjøpte meg en 730 for ikke lenge siden, med 3,5 l motor og manuell (!!) gir. Har etter hvert store planer for denne bilen, så tenkte å lage en prosjekttråd om den. Om kort tid går bilen til lakkering, og skal lakkes i diamantsvart (originalfarge). I den sammenhengen blir også felger pusset opp og lakkert nagaro (?) silver i senter. Felgene er ASA DM3 8,5 og 10 x 18 sammen med coilovers. Tror det blir bra Kommer også svart grill, shadowline lister og lakkerte fangere. Er ingen fan av chrome Vil etter hvert montere M5 sportskinn i bilen, da interiøret som står i bilen nå er relativt slitent og relativ stygg chreme-farget. Kom gjerne med innspill! Har et bilde i hodet av hvordan jeg vil ha bilen etter hvert. Men kommer nok ikke på veien før til våren, evt. senvinteren. Har ingen bilder akkurat nå av den aktuelle bilen, men legger ut inspirasjonskilden! skal få tatt litt bilder når jeg kommer hjem fra skolen.
SondreLM Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 Haha, høres det så uinteressant ut?
D.Toft Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 tips: bilder av den aktuelle bil, og framdrift....
SondreLM Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 Jaa, er klar over det. Men hjelper ikke ta bilder når bilen står ute i mørket, hehe kan se om jeg får fikset i morgen. Var egentlig mest ute etter tips til hva som kunne vært artig å prøvd etter hvert. EDIT: Tok noen dårlige bilder med lånetelefonen. Fikk ikke tatt utvendig av bilen, grunnet mørket og elendig kamera (Huawei ettellerannet) ASA DM3, før oppussing. Senter blir lakkert nagaro silver, og kant blir polert evt., lakkert. To dårlige bilder av dekkstrekken. Blir litt mer strekk med de nye dekkene vil jeg tro. Helt til slutt, to dårlige interiørbilder. Er slitt og stygt som sagt Kom gjerne med tips! Trenger inspirasjon og ideer! Slenger med et bilde av gamlebilen:
SondreLM Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 Noen som har erfaringer med coilovers/justerbart understell til E32? Noen erfaringer generelt til HiLow sitt justerbare senkesett?
SondreLM Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 Følger med her! Bra noen gjør Hehe!
Tor-Einar93 Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Skjedd noe her? kjem du og henter panseret ein dag, eller?
SondreLM Skrevet Desember 28, 2011 Forfatter Skrevet Desember 28, 2011 Skjedd litt, men lite med bilen. Har vel vært mer aktiv på nettet enn i garasjen. Clutchen røk, så den har nylig blitt byttet. Nå står bilen på løftebukk hos min onkel, har overalt hele giroverføringen med alle foringer, pakninger og stag nye. Har også gått til innkjøp av shortshift som blir montert en av de nærmeste dagene. Sperrediff fra Eirik Viste her på forumet er også kommet i hus, fantastisk service fra en hyggelig kar. Diffen er nylakkert og tilsynelatende strøken. For et par dager siden hentet jeg meg også et strøkent skinninteriør med midtkonsoll, dørsider osv. Svart skinn selvsagt Bilen ryker til lakkering om noen uker, etter 9.januar. Lakkereren min er på ferie, så det er vanskelig å få gjort noe før det, dessverre. Bilen har lidd litt av dårlige kjøreegenskaper i det siste, type mye vandring i veibanen og slarkeste styring. Fant ut av jeg trengte nytt styrestag, nye hundebein, bærestag og paralellstag. Alt er nå i hus og venter på montering. Ellers driver jeg også å pusser opp motorrommet litt. Det er gjort motorbytte av forrige eier, noe som var en svært dårlig jobb, preget av hastverk. Mye strips og manglende deksler. Så nå er toppdeksel lakkert svart, mye strips er fjernet, skal bestille deksel til radiator og deksel til pluggledninger i nærmeste fremtid. Videre skal innsug og oljefilterboks lakkeres svart også, med sølvfargede striper for å få en så original look som mulig. Tror det blir bra I dag har jeg pusset ned trelistene i bilen, som skal lakkeres blank svart. Har bare et fantastisk dårlig kamera å ta bilder med, men har da tatt litt (for lite) bilder.
SondreLM Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Skrevet Januar 18, 2012 Da er bilen levert på lakk, skal ned å hjelpe med demontering av bil osv. senere i dag. Bilder kommer. Har ellers fått montert skinninteriør i bilen nå, sperrediff, nytt paralellstag, nye styrestag, ny bærearm vs. osv Så nå begynner det å bli bil av denne også. Edit: Ble utrolig behagelig turtall med nye diffen på 3.45 utveksling. ca 1500 omdr. i 85-90km/t.
John90 Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 Kor du lakkerer den då? Blir ein heilt anna bil og køyre med sperre på vinteren ivertfall
SondreLM Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Skrevet Januar 18, 2012 En kompis av meg er lakkerer og har full tilgang på lakkboks. Blir full demontering av bilen i dag, og pussing i morgen Ja, det er en helt ny bil nå med sperre ja, det er helt sant
NBCustom Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 SKikkelig tøft prosjekt! Men så dårlig med bilder a gitt! Er ikke rart det blir dårlig med kommentarer da;) Hehe..
SondreLM Skrevet Januar 18, 2012 Forfatter Skrevet Januar 18, 2012 Ja, tenkte det var påtide med et "skikkelig" E32 prosjekt.. hehe Jaaa, dårlig med bilder, men nå er i hvert fall bilen på lakk! Tok turen nedom om hjalp med litt demontering. Nye skinninteriøret. Mangler fortsatt hanskerom, fremre del av midtkonsoll, lakk av lister og deksel under ratt, men det kommer seg Fått av lykter Helhetsbilde Bilen blir ferdig demontert i morgen, samt slipt ned og muligens lagt filler på. Mange hater det sikkert, men det blir også å sparkle igjen emblemet bak - emblemfri bakluke. Ellers har jeg funnet ut at jeg skal kjøre originale, oransje blinklys - US style. Eller, i hvert fall prøve det. I mellomtiden, mens bilen er på lakk, bruker jeg min fars originale E34 M5 Touring. Daytona Violet selvsagt: Klager på mørket for dårlig bilde. Hehe
NBCustom Skrevet Januar 18, 2012 Skrevet Januar 18, 2012 Der ja:) Har trua på det prosjektet her! Blir bra med nye deler i forstillinga, diff osv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå