ibocan92 Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 jeg har 535i som jeg vurderer sterkt å beholde lenge. manuel kasse. men vurderer å bytte clutch alle 3 delene og hardyskiva til M5 3.6/3.8l senere da det blir slitt. hardyskiva er litt slarkete nå men holder lenge (1år ca) det jeg lurer på er om m5 delene passer på 535i? og kan man ikke lage en hardykobling av tykk metall plate? eller vil det slite dreva i girkassa osv? tenkte det burde holde evig
ole_m7 Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Du bør ikke montere stum hardykobling, da det ødelegger både kjørbarheten og holdbarheten på kassa.. Den originale holder LENGE og er lik på 535 og M5... Du kan bruke trykkplate og lamell fra M5 men da må du bytte svinghjul også. Det beste er plant svinghjul (stumt) og 765 trykkplate og vanlig lamell fra f.eks E28 535. Da får du noe som tåler all verdens herjing og moro, og er mulig å kjøre med.
ibocan92 Skrevet November 18, 2011 Forfatter Skrevet November 18, 2011 okei:) men vis jeg bestiller m5 clutch sett på ebay der koster det bare rundt 2 lapper se. funker det bra? eller blir det veldig grovt grep på clutchen? har hørt om noe sånt clutch som har jævlig lite sluring så den tar i veldig fort. blir det slik? værtfall nå som det er vinter så har jeg på antispinn og bare ruser motorn litt og slipper clutchen på en får å ungå den minste slitasje på clutchen.
ole_m7 Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Den er ikke spesielt hardere.. men det er litt forskjell på clutchene.. Hvorfor er du så redd for den du har? De tåler MYYYE mtp slitasje, men ikke spesielt mye herjing.. Ikke det at en 535 har så mye power heller da.
ibocan92 Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 jeg herjer ikke no særlig pga den har eml dritten. den kutter gassen når jeg treffer sperra osv, så ikke no særlig herjebil men går jo litt å sladde på rundkjøringer osv. jeg trodde bilen min skulle ha 25%lsd men hjula går fritt.... mye jobb å bytte til vaier gass istede den dritt eml`en?
ole_m7 Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Er endel jobb, men ikke usaklig mye igrunn.. Eml slipper også opp gassen om du bremser,.. Svært liten sjangs for at du har sperre, da de fleste biler jeg har hatt har ikke hatt det. litt usikker, men mener man ikke kunne fa antispinn (eml) og diffbrems sammen.
ibocan92 Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 åja daså,,, da får jeg vudere ettermontering av diff med lsd. men så at det er litt vanskeligere å komme til diffen enn på min forrige bil 520i. vet du ossen styling modifikasjoner som er verdt og er fint på denne motoren og bilen?? kommer ikke på noe særlig mer enn litt finere front fanger og hellakkering..
ole_m7 Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Ting jeg ville gjort: -Annen kam! Den org er slapp så fy, og du vil merke stor forskjell -Alpina front såklart. -lamelldiff! Dette er vel prioritet 1. -Så eventuelt interiør
ibocan92 Skrevet November 22, 2011 Forfatter Skrevet November 22, 2011 sånn kvasse kam kan jeg få tak i, en jeg kjenner har en liggende. han sa det ville øke til ca 250hk. har aldri skrudd i kammen osv i en motor, er det vanskelig?? nå har jo motorn bare 12 ventiler så blir jo noe letttere i forhold til 24ventiler:P
ole_m7 Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 24ventiler er lettere å bytte kam på. Du må av med toppen, ut med alle vippearmer og drit.. Jeg har kam om du er interessert..
ibocan92 Skrevet November 22, 2011 Forfatter Skrevet November 22, 2011 24ventiler er lettere å bytte kam på. Du må av med toppen, ut med alle vippearmer og drit.. Jeg har kam om du er interessert.. åja daså jeg venter litt med slik modifikasjoner;) men kontakter deg da det er aktuelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå