willyak Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 hei, holder på med å skall plane en topp. men kor masse kan eg få plana av toppen før det er fare for ventilene skall treffe stempel?
Hauso Skrevet November 17, 2011 Skrevet November 17, 2011 Uten at jeg har svaret, så er vel vanlig planing ved toppakingsbytte ca 0.3 mm? Mener det var det som blei plana av på toppen til motorsykkelen min når den ble plana. Kan jo også være en fordel å gi opplysninger om hva slags topp du skal plane, da det sikkert er forskjellig fra modell til modell.
willyak Skrevet November 18, 2011 Forfatter Skrevet November 18, 2011 Uten at jeg har svaret, så er vel vanlig planing ved toppakingsbytte ca 0.3 mm? Mener det var det som blei plana av på toppen til motorsykkelen min når den ble plana. Kan jo også være en fordel å gi opplysninger om hva slags topp du skal plane, da det sikkert er forskjellig fra modell til modell. ok, da får eg finne ut ka topp det er:) men eg vil plane den max, bare få mest komp ut av det:P
///Naitsirk Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Sjekk ut trimkammer til din motor og se hvor mye løft de kan ha før det er fare for plassmangel. Innenfor den variasjonen i løft kan du trygt frese vekk fra toppen. En annen ting som spiller inn er avstanden fra planet og ned til ventilen. Er den liten for du ikke frest mye før du må frese inn ventilseter.
willyak Skrevet November 18, 2011 Forfatter Skrevet November 18, 2011 Sjekk ut trimkammer til din motor og se hvor mye løft de kan ha før det er fare for plassmangel. Innenfor den variasjonen i løft kan du trygt frese vekk fra toppen. En annen ting som spiller inn er avstanden fra planet og ned til ventilen. Er den liten for du ikke frest mye før du må frese inn ventilseter. takk for det:) det er kvass kammer på den toppen, så kansje det er best med vanlig planing:P
///Naitsirk Skrevet November 18, 2011 Skrevet November 18, 2011 Da ville jeg latt være å dra av mye ja
///MoePower Skrevet November 19, 2011 Skrevet November 19, 2011 Prøvemonter toppen på motoren med kitt oppå stemplene, så er det bare å snurre noen runder på motoren og måle tykkelsen på kittet etterpå..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå