Gå til innhold

hvor mye kan eg frese av topp på m50b25 uten fare for ventil

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, holder på med å skall plane en topp. men kor masse kan eg få plana av toppen før det er fare for ventilene skall treffe stempel?

Skrevet

Uten at jeg har svaret, så er vel vanlig planing ved toppakingsbytte ca 0.3 mm? Mener det var det som blei plana av på toppen til motorsykkelen min når den ble plana. Kan jo også være en fordel å gi opplysninger om hva slags topp du skal plane, da det sikkert er forskjellig fra modell til modell.

Skrevet
Uten at jeg har svaret, så er vel vanlig planing ved toppakingsbytte ca 0.3 mm? Mener det var det som blei plana av på toppen til motorsykkelen min når den ble plana. Kan jo også være en fordel å gi opplysninger om hva slags topp du skal plane, da det sikkert er forskjellig fra modell til modell.

ok, da får eg finne ut ka topp det er:)

men eg vil plane den max, bare få mest komp ut av det:P

Skrevet

Sjekk ut trimkammer til din motor og se hvor mye løft de kan ha før det er fare for plassmangel. Innenfor den variasjonen i løft kan du trygt frese vekk fra toppen. En annen ting som spiller inn er avstanden fra planet og ned til ventilen. Er den liten for du ikke frest mye før du må frese inn ventilseter.

Skrevet
Sjekk ut trimkammer til din motor og se hvor mye løft de kan ha før det er fare for plassmangel. Innenfor den variasjonen i løft kan du trygt frese vekk fra toppen. En annen ting som spiller inn er avstanden fra planet og ned til ventilen. Er den liten for du ikke frest mye før du må frese inn ventilseter.

takk for det:) det er kvass kammer på den toppen, så kansje det er best med vanlig planing:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...