Gå til innhold

Oppgradere til større dynamo - 740ia E38.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hello.

Lurer litt på dette med å oppgradere dynamoen i bilen min, har et anlegg i bilen nå som suger godt med strøm og vurderer sterkt å oppgradere dynamo da jeg trenger mer strøm.

Har pr.dags dato 2 batterier som er koblet sammen, dette hjelper meget mye, men jeg trenger forsatt noe som kan fylle opp batteriene igjen så jeg slipper å lade opp batteriene en eller flere ganger iløpet av uka/mnd ( spørs hvor mye jeg tapper de ).

Har hørt rykter om at Stinger kan spesiallage dynamo til biler, men dette er vel slikt som vil koste flesk? Gjør Bosch slikt også?

Sitter på Ebay å titter, finner dynamoer ifra Bosch, Powermaster osv som ligger på en pris rundt 350-650$

Om jeg kjøper en helt random dynamo, hvordan er det med størrelser på dem? Forskjellig kontakter? Mye jobb for å få dem tilpasset til M62B44 motoren?

Skrevet

Hei, interressant spørsmål, tror muligens du kan få dynamoer fra Amerika som yter mer, men det er ikke jeg ekspert på, sikkert noen andre som vet mer! ser du har samme type BMW som meg, har lurt litt på å oppgradere anlegget i den, er du rette personen å spørre da? :)

Skrevet
Er ikke den originale på 140A ? lagt opp ny + kabel fra dynamoen til batteriet ?

Og nye gjorings kabel til batteriet ?

Det er orginalt 140A dynamo ja, men idag er denne utgått og man får bare en 120A hos GS hvertfall.. =/

Har ikke strekt noen kabler fra dynamo og bak nei, regner med at det orginale holder til den orginale dynamoen.. :-)

Skrevet
Hei, interressant spørsmål, tror muligens du kan få dynamoer fra Amerika som yter mer, men det er ikke jeg ekspert på, sikkert noen andre som vet mer! ser du har samme type BMW som meg, har lurt litt på å oppgradere anlegget i den, er du rette personen å spørre da? :)

Hei. :-)

Har oppgradert anlegg, planene mine var å invistere i dynavin spiller osv, men da disse ikke passer til E38 bestemte jeg meg for en Alpine spiller, 2 forsterkere, 1 saftig bass og høyttalere rundt om.. :-)

Bass forsterkere er en Ground Zero 4000D som produserer 3100RMS i 1 ohm som jeg brukte til 15" Ground Zero elementet på 5000RMS, men elementet har tatt kvelden fordi forsterkeren ikke fikk strømmen den skulle, og sendte flaskehalsen vidre til elementet som da fikk svi.. :P

Så nå er planene å enten nedgradere litt på bass siden, eller å oppgradere enda mer.. Men det koster jo flesk! :P

Om du lurer på noe, så bare send PM så tar vi det der ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...