beemer93 Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Hei, ha nå funnet ut at 2literen blir i det minste laget, og har skaffet meg en 525 24v. Det jeg lurte på, var om noen her har gjort dette før, og eventuelt hva som må byttes/forlenges av ledninger, og om noen fester, innsug o.l. må skaffes noen som har peiling ?
kje Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Mer info... Har du en komplett delebil eller kun motor? Årstall på motor? Skal du bygge om bilen til en 525i eller bare skifte motor?
beemer93 Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 har komplett delebil ja, skal kun bytte motoren
beemer93 Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 oj, så ikke det motoren er 93 eller 94 mener jeg på, er ikke helt sikker, er 24 v ihvertfall
kje Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Da er det bare å plukke ut begge motorene med ledningsnett og slanger tilkoplet. Husk å merke alt av kabling og rør slik at alt kommer på rett plass. Flytt girkassa fra 2l til 2,5l og sett den inn og kople det til etter merkingen. Flytt over motorstyringen (Bosch-kassett i sort boks, høyre side i motorrommet). Skift filter og hell på ny olje. Fyll på kjølevæske. Start opp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå