gullsakar Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 kalippen foran på venstre har begynt å henge seg opp.. merket det når jeg sjekka luft i dekket.. hele felgen var glovarm.. ristet også i bilen før jeg stoppet.. noen som har råd om åssen den kan ''smøres opp''??? takker for tips..
Henryk Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 kalippen foran på venstre har begynt å henge seg opp.. merket det når jeg sjekka luft i dekket.. hele felgen var glovarm.. ristet også i bilen før jeg stoppet.. noen som har råd om åssen den kan ''smøres opp''???takker for tips.. Skru av kalipper og klosser og smør undersiden, og på kalipperen med med kobberfett feks. Skrap også av rust som er på kalipperen der klossene glir.
D.Toft Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 beste er nok å kjøpe ny... om du ike overhaler den ordentlig, så kommer problemer kjapt tilbake
gullsakar Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 ok kobberfett asså.. har kikket litt på bremserens men det er kanskje mer for skivene da.. ny er jo 3000 så er villig til å prøve litt smøring først..
kje Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Kjøp et overhalings"kit". Plukk av calipperene og ta ut stempelet og glideboltene. Puss over dem med smergelpapir (1200) og rengjør godt. Smør inn stempelet godt med bremsevæske før du setter det tilbake. Glideboltene skal også smøres med olje eller tynt smørefett. Egentlig en veldig kurrant jobb Har gjort det på alle mine 4. Skift denne fjæra (nr 7) hvis denne er rustet og gir lite spenn. Den har faktisk en misjon
gullsakar Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 Kjøp et overhalings"kit". Plukk av calipperene og ta ut stempelet og glideboltene. Puss over dem med smergelpapir (1200) og rengjør godt. Smør inn stempelet godt med bremsevæske før du setter det tilbake. Glideboltene skal også smøres med olje eller tynt smørefett. Egentlig en veldig kurrant jobb Har gjort det på alle mine 4. Skift denne fjæra (nr 7) hvis denne er rustet og gir lite spenn. Den har faktisk en misjon takk for tips.. hvor bestille det'' kittet''.. eller finnes det i en spes butikk i byen..? ser du er fra hjertet av sørlandet... \:D/
kje Skrevet November 20, 2011 Skrevet November 20, 2011 Jeg bestilte det fra Schmiedmann, men du får det vel fra Koed og GS også. Muligens Per Hagen på Mjåvann eller Thorsov i Sørlandsparken... Blir vel mer nyra av Sørlandet tenker jeg; Søgne
gullsakar Skrevet November 20, 2011 Forfatter Skrevet November 20, 2011 knall skal sjekke der.. jojo men søgne er slett ikke verst det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå