Tandberg Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Har akkurat fått min nye X3, og bilen er helt fantastisk. Bortsett fra en ting, som irrriterer meg veldig; det er en slarkelyd i forstillingen dersom jeg kjører over mer enn én skarp ujevnhet av gangen. Altså når demperne får mer enn bare én ujevnhet å ta i mot. Bilen har kun gått 1100 km, så kan ikke være slitasje. Snakket med en som sa han hadde hørt at noen biler kunne ha slike lyder helt fra de var nye fordi det så mange komponenter i forstillingen, men det synes jeg høres rart ut. Er også vibrasjoner fra forhjulene, men det er sikkert bare et lodd som har falt av ett av hjulene eller noe sånt. Noen som har merket slarkelyder eller hørt om noe lignende? Takk for svar!
Gunnar Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Samme om andre har hørt lignende, det skal ikke være ulyder i en ny bil. Gå tilbake til forhandleren og forlang alt reparert?
Maniak Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Hvis bilen er splitter ny og kun kjørt 1100km, så er det vel ikke noe å lure på engang. Ta den med tilbake til forhandler. Nå går jeg utifra at den er hentet ut i Norge da.
Gunnar Skrevet November 21, 2011 Skrevet November 21, 2011 Samma hvor den er hentet ut så er det fortsatt nybilgaranti på den...
Tandberg Skrevet November 22, 2011 Forfatter Skrevet November 22, 2011 Ja, har time til den 30.11 så det burde jo bare være å få det fikset. En fra Bilia har imidlertid testet bilen og kjente bare så vidt litt av vibrasjonene så jeg er litt stressa for at de ikke skal se nøye nok på det. Får være påståelig og vrien kunde sånn at de ikke orker å se meg igjen. Takk for svar!
Skruern Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Dette tyder på at Runflat dekkene ikke er helt gode, har endel erfaring fra X1 med denne problematikken, det hørest ut som ulyden kommer ifra drivverket, men rettet seg nesten ved skifte av nyere type dekk og felg utrolig nok. Dette kan testes på litt dårlig asfaltvei om bilen har unormal sporing og rattaktivitet.
Tandberg Skrevet November 30, 2011 Forfatter Skrevet November 30, 2011 Yes, da har jeg hentet bilen på verkstedet. Og surprise! det eneste de kunne gjøre noe med var ubalansen i hjulene, altså vibrasjonene. Slarkelyden i forstillingen er tydeligvis bare sånn, prøvde en demo-X3 i dag og det var akkurat det samme. Bilen er altså ikke skapt for å kjøre på grusveier med for mye vaskebrett. Har også sjekket dekkene på dårlig vei, og bilen sporer nesten ikke i det hele tatt. Tyder på at det ikke er runflat-dekkene altså. Nå vet jeg i alle fall at det ikke er noe galt, så da kan jeg kose meg ordentlig med den. Hjelper litt at ikke rattet rister også selvsagt. Takk for tilbakemeldingene og god onsdag kveld:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå