pål Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Hei, kom over Kdfi datasprut på sidene til Kimmit racing, noen som har erfaringer med dette? Tenkte å bruke det på en b25 stroket til 2,7l sugemotor. Pål Espen
e30 tic Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 konseptet virker jo greitt nok det, selv har jeg MS allergi, hadde vert fint å fått noen erfaringer ifra di som bruker det.. Morty999 reagerte på dette 1
pål Skrevet November 22, 2011 Forfatter Skrevet November 22, 2011 Virker jo veldig lettvindt. Men er sikkert noen fordeler og ulemper med dette
Are. Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Jeg bruker kdfi. Har ikke noe erfaring med andre datasprut, men er veldig fornøyd. Helt plug and play var det ikke, da det ble litt problemer med software osv. Men fikk det til tilslutt, etter litt knoting og telefonsamtaler. Mappet som ligger inn er vel bare for å få start, det var vist "langt utenfor" ifølge han som mappet for meg. Likte vel best det at det var bare å plugge rett i stikket, og jeg slapp å gjøre noen ting med ledningsnettet forøvrig. Billig er det jo også, i forhold til mye annet.
e30 tic Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Nå er det jo akkurat det som er greia med MS.. kdfi kjenner ikke jeg til, men det er jo tydeligvis basert på MS Får man det opp å gå er det genialt, hadde jeg vist om at kimmit solgte disse så rimelig skulle jeg hatt et i vinterbilen, men nå ble det chip i stedet
e30 tic Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Jeg bruker kdfi. Har ikke noe erfaring med andre datasprut, men er veldig fornøyd. Helt plug and play var det ikke, da det ble litt problemer med software osv. Men fikk det til tilslutt, etter litt knoting og telefonsamtaler. Mappet som ligger inn er vel bare for å få start, det var vist "langt utenfor" ifølge han som mappet for meg. Likte vel best det at det var bare å plugge rett i stikket, og jeg slapp å gjøre noen ting med ledningsnettet forøvrig. Billig er det jo også, i forhold til mye annet. hva brukes lmm stikket til her?
Brian Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Den brukes vel ikke til noe, da du går over på MAPsensor. Kdfi kobles rett i kontakten til ledningsnettet ved originalhjernen.
Bmw Mathias Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Hei, har brukt dette litt. Ser heilt greit ut, er veldig enkelt å koble opp. Den mappen som ligg inne, er veldig grov og må fin justeres masse. Er berre å lese seg til ting, er jo enorme mengder med informasjon som er greit å vite. Har so vidt begynt å forstå enkle funksjoner, osv. Blir spennende om eg får det til skikkelig
e30 tic Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Den brukes vel ikke til noe, da du går over på MAPsensor. Kdfi kobles rett i kontakten til ledningsnettet ved originalhjernen. Det vet jeg, er det lagt opp egen til Map da?? står jo at det kun behøves å skifte tps
Brian Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 På m50 trenger du ikke å bytte tps vel? Mapsensor er innebygd i boksen om jeg ikke husker feil, så da trenger du bare vakuum til denne.
e30 tic Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 På m50 trenger du ikke å bytte tps vel? Mapsensor er innebygd i boksen om jeg ikke husker feil, så da trenger du bare vakuum til denne. Nei på m50 er det greitt, tenkte m20 jeg, og da er det jo greitt. luft tempen da?
ehrnst Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Du kan bruke iat fra lmm , men jeg ville bytta. Hvis du først skal ha et ms, så ville nå jeg gått for noe som ikke er et piratprodukt, og som er usupportert fra utviklerene av ms. På en annen side fungerer det visstnok bra:) Sent from my Sensation using Tapatalk
ehrnst Skrevet November 24, 2011 Skrevet November 24, 2011 After a short while people started to discover this was a custom-built Megasquirt 2, running MS2Extra firmware. It wasn't fair to not mention the fact that the KDFI is actually a Megasquirt 2. Furthermore, K-Data hasn't obtained a license to sell these Megasquirt-clones, which renders the KDFI an illegal product. The KDFI product uses the normal MS2Extra firmware but this firmware may only be used on genuine Megasquirt products or on products that have a legal license. Bowling & Grippo, the original developers and inventors of the Megasquirt product line comment on the KDFI: "This unit does not have License Agreement in place for reproducing MegaSquirt hardware. Reproduction of MS requires a specific license agreement for the end product if it encompasses MegaSquirt IP. MegaSquirt hardware and control algorithms are patented, and the code is the respective copyright of the authors.".
T. Thøgersen Skrevet November 24, 2011 Skrevet November 24, 2011 M.a.o ett dyrere MS som du ikke får support til. Hørtes jo ut som ett røverkjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå