bmwmann24 Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Litt flaut ja, men d får bare være:) Noen som vet om man faktisk må av med bunnpanne eller travers får å få ut motoren? Bunnpanna er jo svær:) virket knotete å rive av grenrør også. Virker og som at girkasse må av får å få ut bunnpanna. Lettere å bytte 320/328 ser jeg! vi snakker e36 3.0M3
Nitrotox Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Må tilte motoren en del hvis du tar ut motor og gir i et. Er litt knotete men det skal gå
Nitrotox Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Vet ikke om denne fra biltema er så bra men er mye lettere med en slik. http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verkt ... ak-680-kg/
bmwmann24 Skrevet November 22, 2011 Forfatter Skrevet November 22, 2011 takk for svar. Jo, tar ut kasse og alt i en smell:) vet mer i morgen. legger ut bilder og omså da.
JulianS Skrevet November 22, 2011 Skrevet November 22, 2011 Skrur du av kalipere, løsner abs-følere, løsner dempertoppene, bakre bærearmsforinger, travers og rattakselleddet så er det jo bare å løfte opp bilen da
SSM Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Jeg tok ut alt i en smell når jeg tok ut på E36en, var ikke noe problem det... Har du løsnet alt da? Jordingsledninger, vannslanger osv? Tatt av hele frontplata?
LarsBMW Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Det er knot ja. Må vrenge den over traversen. BMW vil du skal ta av girkasse først for da kan du løfte rett opp. Ikke noe lettere på 320-328.
Hauso Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Den tiltern fra biltema er btw god som gull! enormt mye lettere enn uten hvertfall:)
hao Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Du har vel antagelig gjort det, men selv glemte jeg å ta av dekselet mot torpedovegg over vifta. Det var akkurat det som manglet hos meg. Tror nok jeg senere kommer til å dele motor å gearkasse for det var knotete og tok litt tid. Men hadde bare talje til taket så fikk ikke justert så enkelt da.
brunsame Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Ta av hele fronten! da er det bare å dre rett fram nesten;) demonter giroverføringa først, da slipper du å tilte så mye!
hao Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Ta av hele fronten! da er det bare å dre rett fram nesten;) demonter giroverføringa først, da slipper du å tilte så mye! Men fortsatt må han jo tilte så mye at han får bunnpanna over tannstanga?
LarsBMW Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Motoren må tiltes "nesten" rett opp og ned. Må ha bilen litt opp fra bakken så ikke kassa butter i gulvet.
D.Toft Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 løft bilen høyt bak. det hjelper sinnsykt mye, om ikke eneste muligheten for å få ut motor og gir i 1 gang.
Ullsokk Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Ta av styreleddet ned på tannstang og vri det vekk/opp, så trenger man ikke tilte så mye til sida går ganske lett ut uten det i veien
brunsame Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Nei om man tar av gir overføringa og tar av fronten er det bare å tilte litt til siden å løfte litt opp å drage rett ut.. Har gjort det kvar gang keg skifter motor og har vell vert inn og ut med disse motorene minst 20 ganger.. Har aldrig hatt behov for å jekke høyt verken framme eller bak:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå