nightmare Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 hei, når jeg starter min e39 528ia er det nesten som om den går på 5 selyndere, den hakker litt ved pådrag og innimellom går den litt opp og ned på turtal i fri/park. men det er ikke det rareste. det som er rarest er at den kan plutselig bare slokne når jeg kjører og da lyser det en RØD oljelapmpe samt en Rød baterilampe. nylig byttet til 88ah batteri fra biltema, så er nok ikke noe feil med detta. bilen måler over 14v når den står på tomgang. skal sies at jeg bekymrer meg mest for oljelampa, sto og vaska bilen her om dagen og da sto den på tomgang, når jeg var ferdig så lyste både oljelampa og baterilampa.. da sto bilen og gikk opp og ned på turtall. jeg stoppet den med en gang. for så å starte bilen igjen. den starta, men brukte litt lengre tid en vanelig (er normaltsett veldig lettstartet før dette problemet) bilen bare stoppa igjen. og når jeg startet den kjørte jeg med en gang. og den lugga under gasspådrag, følte jo som om det var 130 hk i mottoren 5 min senere stoppet bare bilen mens jeg kjørte og lampene tente opp igjen. så starta jeg bilen igjen. og da var alt greit fram til jeg kom hjem iallefall. er KN filter (panel) på den, men det er i den orginale luft boksen. så ikke noe jalla sopp i fra biltema. dette er 2 mndr gammelt. så tror ikke dette har noe med saken å gjøre heller. har tenkt på lmm. men den ville vell ikke lage noe problem med olje lampene..? er ikke noe vann i olja eller olje i vannet. det er nok olje på motoren Castroil 5-30 tror jeg det var. nok så dyr olje. byttet for 3000 km siden, byttet også oljefilter da. har sjekket om det er noe olje rundt pluggene (coliene) det var ikke noe. men er litt urolig for detta med rød olje lampe.. noen som har noen ide?
bjalle Skrevet November 23, 2011 Skrevet November 23, 2011 Du må nok ta en diagnose på bilen fordi det kan virke som det er en sensor som har tatt kvelden,prøv først å koble vekk Lmm for å se om bilen går bedre.
nightmare Skrevet November 23, 2011 Forfatter Skrevet November 23, 2011 skal prøve å koble vekk lmm etterpå. men bare å slenge inn ider folkens må nok ta en test etter hvert her ja..
nightmare Skrevet November 24, 2011 Forfatter Skrevet November 24, 2011 Koblet vekk lmm, ble litt værre. Så jeg vet ikke om problemet ligger der..?
Hauso Skrevet November 25, 2011 Skrevet November 25, 2011 Skal generelt bli mye værre om du kobler vekk lmm når denne funker.. Så det kan jo være problemet:) Prøv å få tak i en brukt en:)
sufii Skrevet November 25, 2011 Skrevet November 25, 2011 Veivakselsensor eller kamakselsensor, har samme symptomer på bilen min. Byttet kamsensor, mn veivsensoren som er synderen så den er bestillt. sier om ifra om det ordner det.
nightmare Skrevet November 26, 2011 Forfatter Skrevet November 26, 2011 flott. har latt bilen stå i dag, og kjørt dama sin gode gamle 12V 525i
nightmare Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Skrevet Desember 15, 2011 Da var veivaksjelsensor byttet. Og bilen går perfekt, (tok tid pga sykdom)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå