Balltre Skrevet November 26, 2011 Share Skrevet November 26, 2011 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Hei balltre. Gull med en gammel annonse, jeg digger sånt og er enda ikke kommet lenger enn til 1976 Men nei oljefilter i motoren er ikke nødvendig. Mulig nye motorer har en funksjon så de må være der men på en konvensjonell motor er det ikke behov for det! Men du SKAL bruke filter på en motor som er beregnet med det, altså filterholder orginalt. Oljefilteret i feks en BMW e39 kan ikke taes bort da dette er en del av planlagt oljestrøm og dermed kan påvirke oljestrøm/trykk både før og etter filter. På sånne utgaver finnes det som regel noen O-ringer som tetter bla til veihusvent og disse vil ikke gjøre jobben uten filter. Tar du vekk filteret her må du tenke lenger inn i oljeløpet på motoren og eventuelle forstyrrelser du gjør. Men på en bane-motor i dag skjønner ikke jeg poenget med oljefilter. Spoler du tilbake så vil en gammel motor, feks Volvo B20/B21 (Amazon/240) fint kunne kjøres uten innmat i filteret eller eventuellt ved "bypass" av filter. Gode gamle "blomster-bilen", Bobla finnes det ikke oljefilter på. Mulig noen senere modeller har det, ikke akkurat bilen jeg drømmer om Nyere biler har også noe trangere oljekanaler i motor nettopp for å opprettholde riktig trykk så tenk heller på at det i dag bør filtreres olje før evt smøring. Igen takk for annonsen. Det er en Plymouth Fury, samme som i filmen "Christine"! Har du ikke sett den så last den ned og start potetgullet og brettene fra Sverige Pussig nok, på denne tiden var Plymouth og Dodge kjent som bilene med eksepsjonelt bra veigrep Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå