webah Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Hei igjen alle, lenge siden jeg har vært innom! nå har det seg sånn at bilen min har rustet frahverandre, den vil ikke starte , først var det jordings feil, så er det noe annet, bremse pumpa er gåen og støtfangeren er rivd opp. Alt dett har vel egentlig bare vært små ting som har bygd seg opp, nåå tenker jeg at det er nok for denne stakkars bilen og vil kvitte meg med den. Så har jeg fullkasko, jeg kan ikke knytte opp alt dette til en hendelse, vil jeg kunne få kondemnert bilen og få penger på forsikringa ? (verdi ca 20 000) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Testpiloten Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Selg den unna for en slikk og ingenting du, mye bedre det enn å prøve å lure forsikringsselskapet. Kasko mener jeg en ikke har noe bruk for på biler under 60-70 tusen da det gjerne blir dyrere å få redusert bonus + egenandel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet November 27, 2011 Share Skrevet November 27, 2011 Hei webah. Om du skal bruke forsikringen på det så må du knytte takstbare skader opp mot din hendelse. Med andre ord er det vanskelig å ta med en bakfanger hvis du hevder å ha kjørt ut med fronten først! Men om takstmannen summerer skaden dere blir enig om har skjedd i "uhellet" og disse overstiger verdi av bilen skal den kondemneres og utbetales til deg hva en tilsvarende bil koster. bilen min har rustet frahverandre, den vil ikke starte , først var det jordings feil, så er det noe annet, bremse pumpa er gåen og støtfangeren er rivd opp. Takstmannen vil mest sannsynlig se mange av feilene og bilen blir selvfølgelig taksert deretter. å har jeg fullkasko, jeg kan ikke knytte opp alt dette til en hendelse Tenk heller på et annet faktum! Du har nå lagt ut et spmål som for meg minner sterkt om en mulig svindel. Jeg dømmer ingen men det kan jo være andre som leser siden, forsikrings-ansatte kanskje? Jeg sier det forsiktig sånn for du kan ikke tilbakeføre skader på bilen din, en skade som forsikringen vil være ansvarlig for har du plikt og melde med en gang skaden har oppstått. En annen ting: Er det bilen i avartaren din tror jeg ikke du finner noe selskap som byr over 5000 i erstaning for den Hør påTestpiloten og bruk huggeren av den enkle grunn at du er rimelig tykk i hodet om du bruker forsikring på en billigbil, pluss det faktum at kjeltringstreken er verd 20T. Har jeg tolket deg feil mener jeg ikke det men innlegget ga ikke rom for så mye annen tenking Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg