bmw520 Skrevet November 27, 2011 Skrevet November 27, 2011 Har søkt litt og har ikke funnet svaret jeg leter etter, lurer da på om noen vet dette med sikkerhet. Det jeg lurer på er: Er det kun en type automatkasse på bmw E34 525td/tds fra 91 til 96? altså ei ZF 5HP-18 Kasse? ikke bland inn bensin motoren her, for jeg vet at dem også har 5HP-18 kasse, men med annen utveksling så vidt jeg vet. Derfor jeg lurer er fordi jeg tror ei kasse fra 94 vil passe i en 95mod. men vil være helt sikker på dette. Har også sjekket realoem.com uten å bli noe klokere. Takker for alle svar på dette
John90 Skrevet November 27, 2011 Skrevet November 27, 2011 Eg har ein 1995 modell 525tds. Der blei det kjøpt inn ei automatkasse ifrå ein 1993 modell 525tds. Denne passa ikkje overens. Forskjellig størrelse på el koblingen inn på kassa. 1995 hadde stor kobling menst var liten på 1993 modell kassa. Eg endte opp med og ta i ei manuellkasse. Men bilen går fortsatt ikkje optimalt. Er vist noko spessielt med tanke på konvertering på 1995 modell og utover.
bmw520 Skrevet November 27, 2011 Forfatter Skrevet November 27, 2011 Det var da skit men er det kun fra 95 og oppover det er forskjell da tro?
John90 Skrevet November 27, 2011 Skrevet November 27, 2011 Det er eg ikkje sikker på. Kan jo ta bilde av 1994 modell kassa og sammenligne el.koblingen med din. so ser du fort om det er forskjell. Er mulig og skjøte ledningene og få den til og virke på den måten. Pedro på forumet her kan kansje hjelpe deg med dette. Han har gjort det ein gong i tida! So det finst håp!
bmw520 Skrevet November 27, 2011 Forfatter Skrevet November 27, 2011 Er ikke jeg som skal bytte, har ei kasse jeg skal selge til en, men det var mulig det var en 94mod og ikke 95. derfor jeg lurte på dette. husker han prata noe om kontakta, så om det er samme kontakt så bør det kanskje passe da?
John90 Skrevet November 27, 2011 Skrevet November 27, 2011 No er eg eit stykke vekke ifrå mine girkasser (har begge typene liggende) men vist du måler diameteren på pluggen som du kobler innpå el kontakten på girkassa so meine eg at det skal være merkbar forskjell. Kan muligens få til og sjekke opp diameterne på girkassene som eg har liggende vist det er aktuelt? Er kunn denne pluggen som var forskjellig på girkassene forøvrig. Blei montert ny kasse på bilen heilt til pluggen skulle koblest til først då merke vi forskjellen
bmw520 Skrevet November 27, 2011 Forfatter Skrevet November 27, 2011 Huff, ble nå en del ekstra arb for deg da men mange takk for infoen så lenge. skal sjekke kontakten. har skrudd masse på disse bilene, men dog ikke med automat så er litt usikker på den kontakten du prater om, hvor på kassa sitter den? kassa sitter på bilen ennå skjønner du. Må jeg ut med kassa for å måle den?
John90 Skrevet November 27, 2011 Skrevet November 27, 2011 Den sitter i bakkant på girkassa under mellomakslingen/hardyskiva. Skal ikkje behøve og ta ned girkassa vist eg ikkje tar heilt feil. Eg skal oppøve til der bilane mine står imårgo so då kan eg ta nokon bilder av pluggen
John90 Skrevet November 27, 2011 Skrevet November 27, 2011 http://usedbmwautotransmissions.blogspo ... -zf-5.html Bilde nr 4 viser pluggen som eg snakker om. Står nesten i bakkant på venstre side av girkassa
bmw520 Skrevet November 28, 2011 Forfatter Skrevet November 28, 2011 Hjertlig takk, da skal jeg se på dette
bmw520 Skrevet November 29, 2011 Forfatter Skrevet November 29, 2011 Da har jeg fått sett på dette, og den har slik rund kontakt ja, etter mål med skyvelær, som var noe krånglete å komme til, så fikk jeg en diameter på ca 27mm. men er det flere typer kasse til disse bilene også? har bare hørt og vært borti ZF kasser jeg, men idag fikk jeg greie på at det fins GM kasse også
j-bravo Skrevet November 29, 2011 Skrevet November 29, 2011 Da har jeg fått sett på dette, og den har slik rund kontakt ja, etter mål med skyvelær, som var noe krånglete å komme til, så fikk jeg en diameter på ca 27mm. men er det flere typer kasse til disse bilene også? har bare hørt og vært borti ZF kasser jeg, men idag fikk jeg greie på at det fins GM kasse også Ja, tror det er GM-kassene som er "de dårlige" i disse bilene mens ZF (5HP-18) skal være de som er "bra"..! Eller hva mener du..? Spørs om ikke jeg burde kjøpe den kassa di da...ettersom jeg har -93 modell fra før..? Kan du kjenne om det er slakke i utgående flens på den kassa når den står i "P"..? Lurer på om det er noe inni kassa mi som gir vibrasjonen skjønner du...
bmw520 Skrevet November 29, 2011 Forfatter Skrevet November 29, 2011 Ja det kan jeg sjekke vettu men når det gjelder disse kassene, så har jeg svært lite erfaring med dette, har ikke holdt så mye på med automat serru. Om GM er dårlig eller ikke har jeg ingen aning om Men nå er vel ikke automatkassene til bmw kjent for å være veldig bra heller da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå