Gå til innhold

ombygd e46 m3, hjelp hjelp hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en ombygd e46 m3 jeg har bytta alt for mange deler og ikke får bort motorlyset. får fult turtall i 1 og 2. gir som indikerer at den ikke er i nød, men motorlyset er der fordeom får en elleraen feil er det, men ikke så alvorlig at motoren går i nød.

Kobler til diagnoseutstyr og får forskjellige feil.

Når jeg resetter kodene kjører jeg rundt forsiktig og tar av og på tenningen og motorlyset kommer ikke på igjen. men drar jeg på å slukker tenningen å tar den på igjen så kommer motorlyset. dvs at jeg må ha en feil på noe som har med tenningen å gjøre på høyt turtall?

Feilene:

oljetemp ikke funker

Kan det være at motoren ikke tror motoren er varm å ikke får full effekt?

Feiltenning

feiltenning, på syl 3. +en til dysen står det. (dårlig kontakt?)

++++++++++++ Skal prøve å få meg en tur på diagnose igjen i morgen å se hva som kommer opp.

Har byttet div sensorer jeg har fått feilkoder på som feks:

lambda sensorer

kamsensorer

bankesensorer

veivsensor

lmm

plugger

olje

filter

har bestilt ny sensorsak til bunnpanna så håper den kommer til og gå i orden da, at jeg får opp oljetempen i dashbordet.

Skrevet

Har vert på diagnose nå siden tidlig i dag å kjørt rundt med aparatet i bilen. kommet fram til at hver gang motorlyset kommer på er det pga denne koden:

Med bosh aparat heter koden: 28-Bremselys

Med et annet aparat heter koden: 106-Brake light switch

Alså hjernen får ikke signal om at jeg bremser? Men bremselyset på bilen funker fordeom. Noen som har noe formening om hva som kan være galt, noe som ikke er kobla til? en ledning til hjernen som skal være kobla inn på bryteren???

Skrevet

Evt en dårlig bryter. Sjekk hvor mange ledninger det er på den. Fler enn to så kan det være løsningen..

Skrevet
Evt en dårlig bryter. Sjekk hvor mange ledninger det er på den. Fler enn to så kan det være løsningen..

Takk for svar! Gikk ut i bilen med en gang å demonterte. Det er 4 ledninger som går inn på den.

Er vel han som har trylla med denne bilen så han er sikkert konferert med :)

Ikke noe å si på Yngve, han gjør alt han kan for å være med å finne utav feilen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...