advannor Skrevet November 28, 2011 Skrevet November 28, 2011 Hei Lurer på noe ang godkjenning av ombygging fra E36 320i til 325i, det er vel ikke masse i understell (bærebruer, stab stag osv) som må byttes for å få det godkjent? titta på gs att 320 og 325 har samme dele-nr på enkelte ting, så dette trengs vel ikke å byttes så lenge det er samme dele-nr? Er jo orginalt en 320i som er godkjent senket, hvis senkesettet holder mål til en 325 så kan vel dette også stå, holder det da med TUV papirer eller må noe mere til? og bremsene kan dem f.eks komme fra en m3 og ikke 325? altså må alt være 325 eller kan man få den godkjent med 325 motor men med "grommere" deler i stede for 325 deler? er det noe jeg ikke har nevnt som må tas med så skrik ut jobber litt med å skrive søknad også så det blir gjort på en god måte! Vet det er enormt masse tråder om akk dette, men det må inn med en ganske stor skje desverre Takker for svar - Fredrik B
kje Skrevet November 28, 2011 Skrevet November 28, 2011 Hei. Jeg har bygd om og godkjent 520 til 525 e34. På e36 er det meg bekjent mer som er likt enn på e34. Du må hente bremser (kun foran tror jeg) fra 325. Girkasse, understell etc er vel likt. Skal du bruke deler annet enn det som ble levert på 325 må dette dokumenteres. Hvis bilen din er godkjent med senkesett idag trenger du ikke tenke mer på det
advannor Skrevet November 29, 2011 Forfatter Skrevet November 29, 2011 Vet du noe ang papirer ? altså hva er bra nok dokumentasjon av bilen motor/deler blir hentet fra? kopi av vognkort eller? og holder det men en hjemme laget "kvitering" så ett sted her inne att dem ville ha det også
kje Skrevet November 29, 2011 Skrevet November 29, 2011 Vet du noe ang papirer ? altså hva er bra nok dokumentasjon av bilen motor/deler blir hentet fra? kopi av vognkort eller? og holder det men en hjemme laget "kvitering" så ett sted her inne att dem ville ha det også Jeg la ved vognkort og vrakmelding. Var inne på biltilsynet å blumberte delene som skulle flyttes fra delebilen til prosjektbilen også i forkant. Legg iallfall ved chassisnr på begge bilene. Legg ved kvitteringer på evt nye deler. Skriv hva du ønsker å gjøre og hvorfor. Spør om hjelp fra biltilsynet selv om du ikke trenger det, slik at de føler seg inkludert i prosjektet. Da blir de mye lettere å ha med å gjøre
advannor Skrevet November 30, 2011 Forfatter Skrevet November 30, 2011 Vet du noe ang papirer ? altså hva er bra nok dokumentasjon av bilen motor/deler blir hentet fra? kopi av vognkort eller? og holder det men en hjemme laget "kvitering" så ett sted her inne att dem ville ha det også Jeg la ved vognkort og vrakmelding. Var inne på biltilsynet å blumberte delene som skulle flyttes fra delebilen til prosjektbilen også i forkant. Legg iallfall ved chassisnr på begge bilene. Legg ved kvitteringer på evt nye deler. Skriv hva du ønsker å gjøre og hvorfor. Spør om hjelp fra biltilsynet selv om du ikke trenger det, slik at de føler seg inkludert i prosjektet. Da blir de mye lettere å ha med å gjøre Dvs at det enkleste er å skaffe en delebil og ta den prossensen du tok, en å få deler fra forskjellige plasser ? da med tanke på papirer og styr
kje Skrevet November 30, 2011 Skrevet November 30, 2011 Helt klart det enkleste, men er du nøye med kvitteringer og kjøpskontrakter på alt du kjøper skal det fint la seg gjøre. Men ofte vil du faktisk spare penger på å kjøpe delebil. Da vet du at du har alle delene og faktisk kan selge unna det du ikke trenger i ettertid. Har betalt ned delebilen med alle delene jeg har solgt Husk å legge ved utskrifter av delekataloger med delenummer, 320 kontra 325. Da kan biltilsynet også se hva som er likt og ulikt.
haybimmsen Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 off, dette hurtes komplisert ut:( lyst å sette 2,5 i min e36:P
advannor Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Skrevet Desember 1, 2011 off, dette hurtes komplisert ut:( lyst å sette 2,5 i min e36:P Synes det hørtes helt greit ut, i forhånd til hva jeg trodde Helt klart det enkleste, men er du nøye med kvitteringer og kjøpskontrakter på alt du kjøper skal det fint la seg gjøre. Men ofte vil du faktisk spare penger på å kjøpe delebil. Da vet du at du har alle delene og faktisk kan selge unna det du ikke trenger i ettertid. Har betalt ned delebilen med alle delene jeg har solgt Husk å legge ved utskrifter av delekataloger med delenummer, 320 kontra 325. Da kan biltilsynet også se hva som er likt og ulikt. Takker og bukker for info
haybimmsen Skrevet Desember 1, 2011 Skrevet Desember 1, 2011 Få plage litt til her:s vilken kvotering er d snakk om da?
advannor Skrevet Desember 2, 2011 Forfatter Skrevet Desember 2, 2011 Kvotering? var ukjent det der xD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå