Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei ikke jeg heller..;( brukte reimspray på reima for den hylte litt så tenkte prøve det.. Må ha sølt på hjulet for det høres ut som et rustet kjede.. Prøvde smøre opp med 5-56 så får se åssen det går.. Helgas store blooper...;(

Hvis noen har andre tips så gjerne hyl ut...;)

Skrevet

så vidt jeg husker så har du to reimer. Men det ser du jo om du åpner panseret. Da sitter ac reima ytterst...Går til kompressor til drift via en hydraulisk strammer som står på midten helt nede...

Skrevet
så vidt jeg husker så har du to reimer. Men det ser du jo om du åpner panseret. Da sitter ac reima ytterst...Går til kompressor til drift via en hydraulisk strammer som står på midten helt nede...

Vet godt at jeg har to reimer og hva de driver, men ellers takk for reminderen..Er ikke helt grønn..;)Spørsmålet jeg lurte på var om det er mulig å bytte hjulet uten å demontere ac kompr. for det blir en mer krevende jobb med mine kunnskaper og verktøy..

Skrevet

Hva er problemet - slurer reima? Isåfall ville jeg ha sjekket den først. Hadde selv slurelyder fra motoren og da viste det seg at selve drivreima var ganske morken og AC-reima manglet opptil flere ribber. :roll: Det er bare strammehjul(ene) som kan byttes.

Skrevet

Du har samme problemet som meg tenker jeg at det hyler litt eller høres ut som et rustent kjede. Dette kommer av at lageret til reimhjulet på ac kompressoren er slitent. Har prøvd med wd-40 og lignende men det funker bare en dag eller to så kommer lyden tilbake og jeg styra mye med det her når jeg bytta motor og er ganske sikker på at du må kjøpe ny ac kompressor eller få noen til og overhale den.

Skrevet

Sjekk reima du...har skrudd bil i 40 år så jeg er ikke helt grønn jeg heller.Lett å skifte hjul. Er ikke lager på reimhjulet.Men det er to lager i selve kompressoren...De hyler ikke...de rakler..Lykke til..

Skrevet

Jolly: det sa jeg ikke heller...:) jeg fant nå en DIY på skifte av reimhjul så får se om jeg prøver det først. Hvis det ikke lar seg fikse blir det ny brukt kompressor..

Skrevet
Jolly: det sa jeg ikke heller...:) jeg fant nå en DIY på skifte av reimhjul så får se om jeg prøver det først. Hvis det ikke lar seg fikse blir det ny brukt kompressor..

Har du linken til DIY på skifte av reimhjul?

Skrevet

Ja skal gjøre det imorgen når jeg får tilgang på trådløst nett og pc. Går i 3G og iPhone idag..;) er vel en diy på bytte av lager i reimhjulet.. I mellomtiden kan du søke BMW ac clutch diy i Google så vil du finne den..;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...