Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan svare på det? Jeg har byttet lmm på bilen, men bilen har iblant effekttap dette skjer bare noen ganger når jeg kjører, plutselig så kommer den tilbake som normalt, hørte på verkstede jeg bruker, men der sa dem atte dem hadde aldri "koda" noen lmm, noen andre som kan ha ett forslag på hva det evt kan

Være?

det er en 00 mod 318d,

Skrevet

Selve luftmassemåleren trenger ingen koding, men om du bytter måleren til den nye typen så skal ECU'en programmeres. Har den nye og gamle måleren din samme delnr så trengs ingen koding da det sannsynligvis er gjort tidligere. For å være helt sikker bør du verifisere dette med diagnoseutstyr slik at programvareversjonen kan utleses.

Skrevet

Gå inn med diagnoseutstyr sjekk hvor mye mgr/sek din lmm har på full effekt under kjøring. Vist den er rett programmert til din ECU så skal det var ca 920mgr/sek +- 50mgr

Hvordan type lmm montert du på? bosch?

Skrevet

Okay takk for tips :) det er en bosch ja, kjøpt ny fra koed.det som er greia er atte jeg bytta motor pga havari, satt inn en 320d motor isted, men dem motorene er vel helt like? Har det noe innvirkning å programere den riktig i ecu?

Skrevet

Vist ikke den er kodet så register den feil luftmasse. Som regel så får du mindre effekt en du skal ha og kan virk som ladetrykk kommer senere en den skal.

• 4 months later...
Skrevet

jeg har dette problemet med LMM. byttet til ny som har samme bosh nr som den gamle. men tror ikke den gamle var kodet om heller. for den reggistrerer feil mengde luft. kjører med den utkoblet. går bedre da. men prover og få den kodet med det utstyret jeg har. har noen her arfaring med det? jeg har carsoft 6.5 og pa soft 1.3.6 :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...