Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

kom ut fra jobben og satt meg i bilen, vrei om nøkkelen og bilen starta men døde med en gang. Fikk ikke start på den igjen og tenkte at "nok en gang" har jeg kvelet bilen og fylt den med bensin. Så jeg lot den stå på jobben over natta og forsøkte dagen etter, men den var fortsatt helt død. Fikk NAF til å hente meg og kjøre bilen hjem, for jeg tenkte at jeg skulle åpne plugge og lufte ut så bensinen fordampet.

Heldigvis fikk jeg låne en bil av fattern, så jeg har bare latt bimmern stå på gårdsplassen så lenge. Gjorde et nytt forsøk nå på lørdag og sprayet inn startgass i luftinntaket. Motoren starta men døde tvert da startgassen var brukt opp.. med andre ord, får den ikke bensin?!

Har dere noen tips på hva jeg kan sjekke eller hva dere tror dette er? Har bensinpumpen tatt kvelden eller kan det være tett bensinfilter. Hvis bensinfilteret er tett ville jeg vel ha gradvis opplevd problemer i stede for plutselig bråstopp?

Hva koster det evt. å bytte bensinpumpa, og sitter denne inni tanken? Alle svar tas imot med takk :)

Skrevet

Bensinpumpa sitter i tanken ja, røkk opp baksetet og mål om den får strøm når du kjinner (om du har ett multimeter), om den får strøm men du hører at den ikke sviver så er det bare å bytte den. Det klarer du selv om du ikke har 10 tommeltotter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...