Bjornhbjelland Skrevet November 29, 2011 Share Skrevet November 29, 2011 Hei. Som topic prøver å få fram, så fungerer ikke hornet mitt, ingen ting skjer når eg trykker på på Volume + -, opp og ned, telefon, cruise controll av/på/+ - og det er ikke lys i knappene. Hadde originalt bussratt med multifunksjon m/varme men bytta til M-tech ratt for litt over 2mnd siden og alt fungerte helt fint, helt fram til nå. Er litt bekymra over at airbag ikke fungerer heller. Problemet kom plutselig over natten. La merke til det først i går. Prøvde ved tilfeldighet å trykke på hornet, men det fungerer heller ikke. Har prøvd å sitt på følgende kjapt: - Sikringer i hanskerom (ingen gåen) - Sikringer i bagasjerom (ingen gåen) - Tatt av strøm på batteriet og latt det stå i 2-5 minutter. (forsatt ikke lys eller funksjon i ratt) Hadde et "litt" lignende problem for 2 år tilbake, da svikta multifunksjon knappene og cruise controll totalt, og MID display viste bare svart og da viste seg det at sluttstykke/tenningskontakt ved rattet hadde tatt kveld. Enaste er at stereo fungerer helt bra no i forhold til den gang. Kan det ver dette denna gangen og? Alle tips og innspill vil bli satt STOR pris på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet November 29, 2011 Share Skrevet November 29, 2011 Prøvd med en annen slepering? Jeg fikk problemer etter en stund med nytt ratt i touringen, da var det sleperingen som var problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet November 29, 2011 Forfatter Share Skrevet November 29, 2011 Har bare en slepering, men mulig eg kan klare å låne meg en annen. Fikk du samme symptom? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet November 30, 2011 Forfatter Share Skrevet November 30, 2011 ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Desember 1, 2011 Share Skrevet Desember 1, 2011 Hos meg var det horn og airbaglys som var problemet, da E36 ikke har multifunksjonsratt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdw Skrevet Desember 1, 2011 Share Skrevet Desember 1, 2011 Prøvd å demontert rattet og sjekka kabler? Jeg fikk også det problemet, årsaken var at jeg glemte å sentrere kabelremsa i sleperingen, slik at når jeg la helt over en dag så dro jeg ledningene i filler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Desember 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 1, 2011 Har ikke demontert noe, men tenkte på å gjera da! Skal sjekke, med min flaks så har nok det skjedd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nightmare Skrevet Desember 1, 2011 Share Skrevet Desember 1, 2011 kan det være mulig at den boksen bak tenninga er gåen igjen da? Jeg har hatt helt lignende problemer på bilen min nylig. og omtrent alle symtomene var like.. om du ikke finner ut av det kan du jo ta deg en tur innom en lokal hogger og se om de har en brukt en på en av bilene sine bare for å utelokke problemer. les kjapt imellom min link, så kan du se om det hjeler noe viewtopic.php?f=1&t=205523 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Appelgren Skrevet Desember 1, 2011 Share Skrevet Desember 1, 2011 Skjedd samma med meg, men tok av rattet, og ledningene var revet av. Ta av og sjekk, er jo en kort prosess Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Desember 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2011 Prøvd å demontert rattet og sjekka kabler? Jeg fikk også det problemet, årsaken var at jeg glemte å sentrere kabelremsa i sleperingen, slik at når jeg la helt over en dag så dro jeg ledningene i filler. Hvordan sentrerer eg sleperingen da? Må rattet stå helt beint når eg skrur det av og på? Er jo litt kinkig med tanke på skruene på baksiden. Har mine mistanker at eg og har reve i stykker noe ledninger på baksiden. Når eg legger om høgre og venstre nå så klikker det å rasler noe fælt baki rattet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Da har du rivd i stykker noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aloebiz.net Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 På e46 jeg hadde så drev jeg å småkjørte innpå bensinstasjonen også hørte jeg plutselig et lite knepp i rattet når jeg svingte også ble lys i knappene borte, tuta fungerte ikke og heller ikke mulitifunksjonsknappene. Airbag lampa begynte å lyse også... Da hadde sleperingen gått til hælvette! Det skjedd helt av seg selv uten videre.. ikke demontert noe på forhånd! Jeg fikk også den raslelyden når jeg svingte etterpå Ny slepering så var alt i orden igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdw Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Prøvd å demontert rattet og sjekka kabler? Jeg fikk også det problemet, årsaken var at jeg glemte å sentrere kabelremsa i sleperingen, slik at når jeg la helt over en dag så dro jeg ledningene i filler. Hvordan sentrerer eg sleperingen da? Må rattet stå helt beint når eg skrur det av og på? Er jo litt kinkig med tanke på skruene på baksiden. Har mine mistanker at eg og har reve i stykker noe ledninger på baksiden. Når eg legger om høgre og venstre nå så klikker det å rasler noe fælt baki rattet! Ja den er litt kinkig å justere, jeg bruker bare å ta den helt av rattet, skru helt over og ca halvveis (2,5 runder) tilbake, så skrur jeg den på rattet med minst mulig justering underveis slik at den er 98-99% sentrert Om du er usikker på om den er riktig sentrert kan du bare sette rattet på navet uten å skru fast bolten, og dreie helt over begge veier for å sjekke om det møter motstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornhbjelland Skrevet Januar 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 7, 2012 Fekk ny slepering fra GS idag og byttet med engang! Alt fungerer og ingen problem! Såg litt på den gamle sleperingen og den hadde fått skikkelig bank. 100% fordi den ikkje var sentrert når eg byttet ratt forrige gang. Brukte metoden din SDW og den fungerte heilt ypperlig. Ikkje klakking, klirring eller rassling i rattet nå! Takk for alle tilbakemeldinger og tips! Ja den er litt kinkig å justere, jeg bruker bare å ta den helt av rattet, skru helt over og ca halvveis (2,5 runder) tilbake, så skrur jeg den på rattet med minst mulig justering underveis slik at den er 98-99% sentrert Om du er usikker på om den er riktig sentrert kan du bare sette rattet på navet uten å skru fast bolten, og dreie helt over begge veier for å sjekke om det møter motstand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå