Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Grunnet fartsbot idag (var faktisk på vei til å hente denne monkyen....) må jeg dessverre kvitte meg med min Monkeybike.

Trenger shining og visning hos biltilsynet. Ønsker bare å kvitte meg med den snarest. 2006 modell - nyprisen var 16.000kr da den ble kjøpt ny (kvittering kan fremvises).

Kan hentes fra Oslo/Akershus området.

Må bort snarest!

• 2 weeks later...
Skrevet

Var en enorm respons på denne når jeg la den ut på Finn. Så prisen har økt til 3800kr inkl masse nye ekstradeler. 4200kr inkl. ny motor.

Må vises frem i original tilstand hos biltilsynet. Har alle delene som kreves for å få den godkjent. Eneste den mangler er tenningslås..

Skrevet

Tja.. Har egentlig ikke lyst til å selge den da jeg har fått litt flere vakter på jobben. Så om ingen kommer med 3800kr (merk! for 2500kr var det uten de nye ekstradelene!) inkl. ekstradeler er jeg ikke villig til å selge den.. Er tross alt en veldig morsom sak som jeg sikkert kommer til å få masse glede av til sommeren.. Har ingen hastverk med å selge den. Så folk får ta det som dem vil.. :)

Skrevet

Altså.. Jeg skulle selge den fordi jeg hadde fått fartsbot. Nå har jeg fått flere vakter - ergo mer lønning.. Dvs. at jeg ikke trenger å selge denne like sårt som før.. Har egentlig ikke lyst til å selge den lenger. Er student, bor ikke hjemme og har ikke en fulltidsstilling. Ikke like lett som dere andre å betale ned en bot.. Skjønner heller ikke hvordan dette ble til en uthenging:p om dere ikke har 1300kr mer så kan dere bare se bort.. Dere trenger ikke å komme med unødvendige kommentarer i salgstråden..

Skrevet

Hehe.. Joda. Forsåvidt forståelig. ;)

En plombering i innsuget er fjernet. Så den gjør ca. 60. Nytt innsug koster 80kr med plombe og byttes ut på 3-4 minutter (kun 4 skruer). Eventuelt sitter det et originalt innsug på den nye motoren jeg har om man skulle ønske å få med den. :)

Ellers litt småtteri.. Men har alle delene som trengs for å få den i forskriftsmessig stand, utennom tenningslås. Er bare snakk om å bytte baklys, bakbremseklosser etc. Står fortiden uten bakhjul da jeg faktisk skulle bytte bakbremseklosser, men rakk ikke å sette den sammen igjen før jeg måtte hjemover (den står hos foreldrene mine). Men det er snakk om 20 minutters arbeid å bytte bakbremseklosser og montere hjulet på plass igjen. :)

Ellers kan jeg nevne at den er lettstartet! Går fint.. Veldig artig å kjøre denne saken. Deler kan skaffes fra Crash.no (Drammen), MCOslo, Iziopt (Drammen), Udnes Motor etc. Mange nettsider som også selger deler til disse. Deleprisene er jo vanvittig lave! Grunnet 4-taktsmotor kan det også nevnes at forbruket på disse Monkeybikene ligger på rundt 0.2 på mila.. Så de er kjempeøkonomiske! Finnes også opp mot 160cc motorer med til disse.. Plug and play. Har selv prøvd en med 150cc motor (4000kr for splitter ny 150cc motor) og 0-100 gikk FORT! Motorene er produsert av Honda og lever lenge. Ellers er dem veldig lette å skru på. Med grunnleggende mekke-kunnskaper kan man strippe denne helt på 1 time og sette den sammen igjen på 2 :)

Kan også nevnes at denne Monkeybiken fikk plass i bagasjerommet til en Auris. Meget praktisk om man skal ha den med seg noen steder.. :)

Så for å oppsummere... Ønsker du et meget billig fremkomstmiddel (f.eks til og fra jobb) som både går veldig bra, er morsom å kjøre og er meget økonomisk? Da er valget klart! Kjøp denne Monkyen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...