Gå til innhold

JonAns BMW 318i E46

JonAn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte meg ny bil i august, så syntes det var på tide at jeg fikk meg en egen tråd jeg også :)

Bilen er en 318i med 2 liter. 143hk (N42B20A). Gått litt over 130 000km. Senka med Bilstein dempere og H&R fjerer.

Det er en sein 2002 modell, førstegangs regga tidelig 2003.

Planer:

Bytte grepslist (skiltlys defekt)

Service

Lakkbehandling (til våren)

Angel Eyes (blir nok Umnitza men er litt usikker på hvilken modell)

Pusse opp matte frontlykter (3M head light lens restoration kit)

Dynavin D99 (når den kommer)

Sorte nyrer

Felger

*Kommer sikkert på noe mer*

Fullførte planer:

komplett utvendig M-tech

Mattkrom instrumentringer og røde visere.

LED skiltlys

Bytte veivakselgiver

Oljeskift

Bytte hjullager

Drømmer/langsiktige planer:

Sports stoler i skinn eller alcantara

M-tech ratt

Kom gjerne med andre forslag :)

DSC_0082.jpg

DSC_0080.jpg

DSC_0079.jpg

DSC_0081.jpg

DSC_0083.jpg

Ikke så godt å se på bilde, men glasset må pusses opp. Blinklyset er sprekt, bytter det samtidig som jeg pusser opp frontlyktene.

DSC_0077.jpg

Ble fornøyd med LED lyktene fra Bimmian.

DSC_0087.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

Hmm, ble tøft med røde visere faktisk. Kanskje jeg også skulle gjort det ;) Hvilke pærer har du i grøftelysa? Antall kelvin? Fin bil som blir fin med litt m-tech, felger og senk :) Hva synes du er fjortiss-blått da? Jeg har CCFL ringer i 8000 kelvin, blir litt blåere enn xenon kanskje, men er ikke akkurat blå, heller en blanding mellom blått/hvitt.. Har 5000 i grøftelys og det blir for lite. Men 6000k er vel fineste fargen kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut dette, liker planene :) Trodde nesten det var bilen din du hadde bilde av på avataren din jeg, før du la ut tråd, hehe.

Angående Angel Eyes tips du spør om, så kan du jo sjekke ut http://www.umnitza.com og se om du liker Orion v2. Det er de jeg har på min, og Manovi har de samme i "gold" på sin røde E46 facelift touring (kanskje sett den rundt i Tønsberg?), de fåes hvertfall i alle farger. De jeg har er 4300k, identisk farge med xenonlysa originalt fra BMW.

Tips til andre planer kan jo være et 19" felgsett, felger gjør som oftest bilen mange hakk penere ;) Kjørte facelift sedan før jeg også, nydelige biler!

Bare å skrike ut om du vil se Angel Eyes'a til umnitza live om du er usikker, flytter jo til Nøtterøy snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ble tøft med røde visere faktisk. Kanskje jeg også skulle gjort det ;) Hvilke pærer har du i grøftelysa? Antall kelvin? Fin bil som blir fin med litt m-tech, felger og senk :) Hva synes du er fjortiss-blått da? Jeg har CCFL ringer i 8000 kelvin, blir litt blåere enn xenon kanskje, men er ikke akkurat blå, heller en blanding mellom blått/hvitt.. Har 5000 i grøftelys og det blir for lite. Men 6000k er vel fineste fargen kanskje :)

Takk, ble fornøyd selv også. men som sagt, så ser men ikke forskjell hvis man har på lys på i dashen, da ser viserene ut som før. men kul effekt om dagen da :)

Pærene er jeg litt usikker på, de var montert når jeg kjøpte bilen :)

Den er senka med bilstein dempere og H&R.(husker ikke helt hvor mye)

M-Tech er veeeldig fristende, men koster endel. Så det må bli etterhvert. Det er satt opp på langsiktige planer.

Fjortiss-blått er hvit med for mye blå-skjer! Har ikke sett så mange E46 med AE egentlig, men på bilder er det mye her inne som ser litt fjortiss ut. Vet at det er pga. at det er et bilde. Poeget er at jeg vil at det skal se så orginalt ut som mulig, så jeg vurderer egentlig gule AE. men så liker jeg HVIT LED også :) Dilemma!

Felgene som står på nå er vinterhjula, på sommer er det Alpina raplika 17. Syntes de passer bra på bilen, men har jo veldig sansen for CSL felgene som KNY har da! de er flotte :D

Ser bra ut dette, liker planene :) Trodde nesten det var bilen din du hadde bilde av på avataren din jeg, før du la ut tråd, hehe.

Angående Angel Eyes tips du spør om, så kan du jo sjekke ut http://www.umnitza.com og se om du liker Orion v2. Det er de jeg har på min, og Manovi har de samme i "gold" på sin røde E46 facelift touring (kanskje sett den rundt i Tønsberg?), de fåes hvertfall i alle farger. De jeg har er 4300k, identisk farge med xenonlysa originalt fra BMW.

Tips til andre planer kan jo være et 19" felgsett, felger gjør som oftest bilen mange hakk penere ;) Kjørte facelift sedan før jeg også, nydelige biler!

Bare å skrike ut om du vil se Angel Eyes'a til umnitza live om du er usikker, flytter jo til Nøtterøy snart! :)

Det er bra! Har hentet mye inspirasjon fra deg da :) hehe!

Hehe nei, det er en M3 jeg har funnet på nette, hadde jeg bare vært så heldig så :)

Har sjekka den siden, tror du linka til den i en annen tråd en gang, virker som veldig bra greier det. Blir nok der jeg handler mine etterhvert. Må sjekke ut Manovi sin, kan ikke huske å ha sett den.

Dine kan etter min smak se litt for blå ut på bilder, men er klar over at det bare er på bildene. Kunne vært interessant å sett den i virkeligheten en gang.

Er ikke så gærne de felgene jeg har på sommerhjula, 17 tom Alpina replika. Så det er ikke første prioritert nå. Men selvfølgelig 19" CSL hadde ikke vært dumt, men vet ikke hvordan det blir uten M-Tech og hva jeg skal prioritere først.

Takk for tips og respons gutta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var LED skiltlys, LED baklykter og nye blinklys foran(de gamle var sprekt og det var kondens i dem)

Får det mest sannsynlig til uka, kommer litt ann på om Posten har mye å gjøre.

Det blir nok montert, så fort jeg har tid. Planer videre blir å bytte veivakselgiver, så blir det vell Angel Eyes av et eller annet slag. Blir nok Umnitza, men veldig usikker på hvilken modell.

Hva syntes dere ser best ut?

Predator Chromium CCFL Angel Eyes

oem5.sized.jpg

3000K Left, 8000K, 4500K, 6500K Standard

Eller

Predator Orion V2 LED

4300Kc.sized.jpg

Standard 6000K Color on Passenger Side | Standard on Driver's Side - 4300K OE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CCFL har flere svakheter enn LED mtp. holdbarhet. Spesielt i kulda kan de være trege før lyset kommer og invertern kan fort ta kvelden i kulde/fukt. (hadde et ccfl "øye" som tok kvelden på gamle bmw'n, så inverterne ga jeg vekk til folk som hadde gåen inverter :P) Så hvis du går for CCFL så ville jeg isolert invertern og tapet godt rundt ledninger. Selve katoden er også ganske skjør og kan ryke hvis du får en knekk på den. LED har litt sterkere lys enn CCFL, men CCFL har et jevnere lys rundt ringen da det kun er en kald katode som lyser som et "lysrør" og led ae er satt sammen av 60-80 led pærer :)

Jeg gikk for LED fordi holdbarheten er garantert lang og med orion v2 settet får man "remote on" funksjon, slik at AE lyser opp da du låser opp bilen, og fader vekk da du låser igjen.

Orion v2 "gold" ser skamrå ut på Manovi sin E46 facelift touring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er klar over det. Syntes CCFL har litt finere farge på 6500k enn det LED har på sine 6000K. De med LED er litt mer blå/lilla, CCFL er mere hvit. Men går nok for LED pga holdbarheten og Remote on/off funksjonen. Har kommet en ny funksjon nå som dimmer LED AE, ned til 70% når det er mørkt ute. Har du Night controller? Hvis ikke, er det noe som kan være nødvendig? Opaque er også en ny greie de har, se bilde.

251288_10150274394914874_63621969873_8826753_6160266_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke night controller nei. Hvis det bildet viser riktig, at opaque lyser så mye sterkere, så ville jeg halt klart gått for v2 av de to. Blir blenda av mindre for å si det sånn, hehe. Mine har samme kelvin som xenonlysa mine, så de er samme farge. Hvis jeg ikke hadde hatt xenon tror jeg at jeg ville gått for gule :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om Opaque lyser så mye sterkere, kan ha noe med vinkelen på bildet å gjøre. men det de prøver å vise er at Opaque blender LED lysa mere sammen, man får ikke det skille. Står jo mellom Gold og de med 6000k Opaque da, men blir aldri enig med meg selv, får tenke litt på det. blir uansett ikke kjøp med det første...

Så du har 4500k, Kny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...