Elliott Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Kjøpte en 1988 320i tidligere i høst for 3000 tusen, hadde ikke noe planer da men så over bilen å syntes den var grei i forhold til hva jeg har sett før. Har fått tak i en M50B25 som jeg skal plassere i maskinrommet og ellers har jeg bestilt litt karosserideler så får vi se hvordan det går. Lakkering blir det, jobber som lakkerer til daglig så det er vell det minste problemet Slik så den ut når jeg henta den. Etter motorn var tatt ut. Litt vasking. Ferdig slipet, sparklet og fuget. Klar til lakkering. Fjernet alle unødvendige branketter så blir cleant og fint. Ferdig lakkert, viktig med 2 skikkelig strøk klarlakk selv i maskinrommet Planer vidre er å montere m50 motoren og diverse snacks jeg ellers har kjøpt, skal gjøre motor-rommet ferdig før jeg starter med resten. Håper jeg klarer å holde meg motivert
Elliott Skrevet Desember 3, 2011 Forfatter Skrevet Desember 3, 2011 Denne var veldig shabby når jeg kjøpte den. En e30 jeg hadde i 2010, orginal 325i, lakka den innvendig utvendig i lambo-orange
M-tech02 Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 blir spennende å følge med her;) e30 må være noe av det råeste som er laget;)
eirikbg Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Følger med her ja. Planer om å godkjenne motorbytte?
Elliott Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Skrevet Desember 7, 2011 Følger med her ja. Planer om å godkjenne motorbytte? Kommer vell ettervært, skal være skilt på den til våren så
eirikbg Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Følger med her ja. Planer om å godkjenne motorbytte? Kommer vell ettervært, skal være skilt på den til våren så Er det noe problem å få E30 godkjent med den motoren?
Elliott Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Skrevet Desember 7, 2011 Følger med her ja. Planer om å godkjenne motorbytte? Kommer vell ettervært, skal være skilt på den til våren så Er det noe problem å få E30 godkjent med den motoren? Neij skal være ganske enkelt, litt papirarbeid bare
Frode_E30 Skrevet Desember 7, 2011 Skrevet Desember 7, 2011 Den orange ble feet, men syns den mangler sideskjørt, blir litt "naken" uten? Syns de ser litt bredere og lavere ut med sideskjørt..
Elliott Skrevet Desember 8, 2011 Forfatter Skrevet Desember 8, 2011 Den orange ble feet, men syns den mangler sideskjørt, blir litt "naken" uten? Syns de ser litt bredere og lavere ut med sideskjørt.. Alt var ikke montert på det bilde dær, skjørta lå på hylla da
Tommen325 Skrevet Desember 9, 2011 Skrevet Desember 9, 2011 Her skal nu æ også følg med! Skal du hold på i helga?
Elliott Skrevet Desember 9, 2011 Forfatter Skrevet Desember 9, 2011 Her skal nu æ også følg med! Skal du hold på i helga? nei denne helga har vi julebord på jobb så tror ikke det blir noe, har tatt bilen til tverlandet nå, må gjøre litt småtterier med motor'en før den blir satt i, men håper å ha fått den opp å gå før jeg tar juleferie til helgeland
Elliott Skrevet Februar 2, 2012 Forfatter Skrevet Februar 2, 2012 etter mye deler fram og tilbake har jeg kommet litt videre, måtte først bestille ny clutch før jul og den dukket ikke opp før på nyåret, så måtte bytte svinghjulslageret pga det var forskjellig diameter på akslingen til m20 kassa (12mm) og zf kassa (15mm), så gikk bort hele 2 uker på å få lageret i posten og lånt meg verktøy til å bytte det. Når det var byttet var de gammle boltene til girkassa for kort så måtte ha dette også nytt, dær fant jeg bare målene på nett og dro til nærmeste jærnvare å handlet nye. Motor er iallefall montert, driver å legger opp ledninger nå, så oppstart en av de nærmeste dagene, er litt kaldt å holde på men men... Gir ferdig montert på motor med ny clutch og nye bolter rundt. Motorrom ferdig pakket inn, er jo kjipt å skrape opp når det er nylakket. Motor på tur ned. Ferdig montert. Snart blir det vell lakkering av selve bilen, må bare bli ferdig i maskinrommet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå