Windy Skrevet Desember 3, 2011 Skrevet Desember 3, 2011 Hei! Oppdaget her en kveld at xenonlysene mine tuller litt. Fyrte opp bilen og den justerte som den skulle, og jeg kjørte av gårde. Oppdager ettervært at lysene lyser langt opp på vegen på et hus jeg kjører forbi men di kommer ned, men samtidig så ligger di og justerer opp litt så ned litt osv. stopped opp og observerte at lysene så mere normalt justert ut men fortsatt så gikk di opp og ned litt. Samme skjedde nå i kveld, started bilen opp kjørte hjem fra en kompis alt så ok ut til jeg skulle over sement kanten inn i garasjen, da legger jeg merke til at lysene går opp og ned men ikke mye over "normalen" stopped opp i garasjen og observerte, og lysene stabiliserte seg. kjørte derfor ut av garasjen og rygget inn igjen og samme skjedde lysene skakker. Kan ikke huske og ha sett dette før, er dette begynnelsen på et problem? har vært mye skitt på veiene her, med overstrødd (mye sand) pga at det var isete som fy en stund men nå er det bart, og vi har en del hull i veien nå etter vegarbeid, vet ikke om dette kan ha bidratt til noe? Takker for alle svar.
Windy Skrevet Desember 4, 2011 Forfatter Skrevet Desember 4, 2011 Vet ikke om dette har noe å si, men har også opplevd 2 ganger at når jeg har slått av bilen og gått ut så har lysene fortsatt vært på. Husker ikke første gang men sist gang så var baklys venstre og park venstre tent når jeg slo av bilen. Måtte da stikke nøkkel i tenning og ta den ut igjen for at di skulle slukke. Begge gangene har det skjedd etter at jeg har levnet lysbryter i on posisjon. Hører med til historien at jeg en gang glemte brytern i On posisjon og la ikke merke til dette før dagen etter. Og siden alle lysene likevel slukket som i Auto funksjon og bilen ikke ga noe signal om at noe var galt når jeg slo av så lot jeg brytern stå i denne stillingen. Ser ikke helt forskjellen på Auto og On her bortsett fra denne tull feilen 2 ganger. Noen andre som har opplevd dette?
Windy Skrevet Januar 3, 2012 Forfatter Skrevet Januar 3, 2012 Har nå byttet høydenivå sensoren til Xenonlysene og alt så ut til og fungere når jeg kjørte bilen hjem fra et lokalt mekonomen verksted. (Nærmeste bmw verksted er 850km unna) og alt så ut til og fungere. Kom hjem parkerte bilen i garasjen, tok bilen ut senere for en kjøretur og da sto lysene for høyt igjen som di gjore før den ble byttet.. har jeg vært uheldig og fått en defekt sensor eller er det mulig at noe annet tar livet as sensoren?
slasher Skrevet Februar 21, 2012 Skrevet Februar 21, 2012 Fant du ut av dette? Jeg har en 2006 E91 320d, og nå i helgen over fjellet justerte lyktene seg plutselig opp helt uten videre. Så snart jeg kom ned i lavlandet og snø og slaps smeltet bort justerte lyktene seg ned til normalen, men er likevel spent på om dette skyldes en dårlig sensor eller om det bare var for mye snø/slaps/skitt som trigget dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå