Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 2 months later...
Skrevet

e30 har seperat fjær fra demperen bak. I tillegg er bremsene på e30 og e36 annerledes. Bruker du e30 deler, må du bygge om til e36 bremser famme og bak, da bremseskivene til e30 har annerledes "innpress". Dette kan gjøres med en spacer bak bremseskivene framme, og en brakett til kalipperen bak.

Deretter må tårnhusene bygges om bak, slik at du får plass til fjør rundt demperen.

For å slippe braketter etc. på bremsene, men 5bolts coilover understell, kan du bruke komplett forstilling fra z3 coupe, alle e36 (inkl m3, sedan, coupe touring osv). Bak er du nødt til å ha e30m3 nav, (stikkakslinger, travers, bærearmer etc. er likt på alle e30), eventuelt kan du bruke e36 compact bakstilling. Da vil du få komplett 5bolts understell uten braketter og spacere.

Den letteste måten å få justerbart understell på e30 er:

å kjøpe sveisekit til framdemperne. Da må du kappe dine 51mm fjørbein framme, og sveise på coiloverdemperne. Bak bytter du til noen kortere fjører, og legger inn en justerings"muffe" for høyden. Slikt selges som sett. Jeg er ganske sikker på at GS++ selger slikt. Da slipper du også unna med vanlig 4*100 boltsirkel etc. Evt kan du gjøre samme prosedyre med et e36/compact/e30m3 understell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...