Gå til innhold

Påfyllingspunkt automatolje e36 m50b20 92"

Anbefalte innlegg

Skrevet

såvidt jeg forstår må man på disse kassene tømme via bunnplugg og skru av bunnpanne, rengjøre og så pumpe inn via fyllehull og kjøre gjennom gir og etterfylle osv osv...

i dag når jeg så gjennom væskenivået i motorrom merket jeg at det jeg trodde var påfylling til servo eller bremsevæske hadde "ZF" logo på seg, som mange girkasser har, i tillegg sto det "ATF only" som også er et begrep som brukes for automatolje.

Tviler sterkt på at dette er påfyllingspunkt for automatoje, den er på høyre side ev motor ca midt i. under løkket er en liten peilepinn på ca 4-5 cm.

lokket og tanken er lik denne:

g856egj8a156jlpln27k.jpg

vil bare bekrefte at dette er bremsevæske eller servo el.l.

dumt spørsmål. men alikavel.

Skrevet

Tror jeg har noe tilsvarende på min e34, venstre side i motorrommet. Står til høyre i motorrommet, med noe om automatolje på den. Servoolje hos meg også?

Skrevet
Tror jeg har noe tilsvarende på min e34, venstre side i motorrommet. Står til høyre i motorrommet, med noe om automatolje på den. Servoolje hos meg også?

tror nok det ja.

såvidt jeg har forstått kom peilepinn på senere modeller, da var de nesten helt borte med torpedoveggen og hadde peilepinn lignendes motoroljepeiler.

takker for raskt svar, som jeg tenkte.

men hadde vært utrolig greit om det var påfyllingspunkt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...