Gå til innhold

rister over 100 km/t e46 2000 mod

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en coupe e46 2000 mod.. har opplevd at den har begynt å riste moderat i hele bilen når jeg passerer 100 km/t. er ikke så my ristninger i ratt, bare bittelitt. er mere ristninger i selve bilen..

var oppe på bukk og så over foringer osv. å la merke til at de store runde foringene bak på bærearmene foran var ganske løse, kunne ta tak i arma å bevege den mye med bare handmakt. er det disse foringene som er skyld i ristinga? og jeg ser på GS at de har vanlige (poly) og eksentriske, hva er forskjell på det?

Skrevet

Hvis du kunne bevege mye med handmakt, har du en faktor som kan være skyld i ristinga.

Sjekk samtidig om du har mistet f.eks lodd i felgene ogl, mistet 20g på ene fram-felgen på min, og ristet forferdelig når jeg passerte 80km/t.

Skrevet

Disse kan forårsake risting ja. Men du burde merket det godt ved svak nedbremsing også.. Bare å få bytta de.. Søk DIY skifte bærearmsforing i forumet så finner du en jeg la ut for litt siden.. På 99 320i.. Jeg merket mest risting ved brems og svinging men også i hastighet.. Og ristingen vil kjennes mest i rattet og ikke i bilen.. Selv har jeg litt risting i bilen i hastighet ennå så følger med på denne..:)

Skrevet

mye som kan skape risting ja.. slakk i stab foringer, dempere har jeg hørt(men sikkert lett å høre på humpler), osv.. og sist men ikke minst dekkene.. som nevnt over sjekk avbalanseringen og lufttrykk ikke minst for å utelukke det simpleste.. disse bmw'ene er følsomme i styringen så det minste kan slå ut..

Skrevet

jeg har bestilt nye polyforinger.. det er ikke i rastet det rister, men i hele bilen, klare ikke og kjenne om det kommer for eller bakfra, for hele bilen rister like mye

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...