bård Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Har et problem med I-drive i min 320d 2006 med navi business. Det som er problemet er at jeg ikke får styrt menyen med I-drive hjulet, det nytter ikke hverken å vri eller trykke på knappen. Den glimtet til en gang men etterhvert så låste den seg igjen. Får også opp "EVL" i i-drive skjermen, er noe med elektromagnetisk ratt lås el no, noen som vet hva det kan være? Noen tips til hva det kan være eller noe jeg kan prøve? Alle tips mottas med stor takk:)
Oberland Skrevet Desember 5, 2011 Skrevet Desember 5, 2011 Prøvd å ta av batteriet i en halvtimes tid?
bård Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Skrevet Desember 6, 2011 Prøvd å ta av batteriet i en halvtimes tid? Nei det har jeg ikke, men kan jo være et greit sted å starte.. andre forslag?
badsha Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 evl greia er noe dritt å få... har vært problemer med at man må av med hele rattstammen, og bytte delen som ligger der, utrolig kostbart http://www.e90post.com/forums/showthrea ... hlight=EVL
Oberland Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Jeg tenkte i første omgang å ta av batt for å få i gang igjen i-drive nå da.. Kan hende en software-oppdatering hadde funket på EVL problemet også
bård Skrevet Desember 6, 2011 Forfatter Skrevet Desember 6, 2011 I-driven funka delevis etter jeg tok batteriet, men den stoppet igjen, og reagerer ikke alltid når hjulet trykkes ned, mulig med software oppdatering tro? Ser de som har evl varsellys at de ikke får startet bilen, her starter bilen uten problem.. Så får se litt mer på det..
Budfox Skrevet Desember 6, 2011 Skrevet Desember 6, 2011 Hei, Jeg har en E91 2007 mod med rattlås problem. Hos begynte det hele med et gult symbol i instrumentpanelet og at bilen ikke ville starte. Symbolet forsvant ved å ta nøkkel ut og inn igjen. Etter et par uker dukket et rødt symbol opp (som viser et ratt med en hengelås over), samt en melding i I-drive som heter Steering lock faulty. Denne meldingen går ikke bort, men bilen starter heldigvis enda.... Dersom du tar en diagnose som viser feilkode A-116 må rattstammen byttes (som dessverre jeg må). Ved feilkode A-115 eller A-114 KAN problemet løses ved å oppgradere software. Etter det jeg har lest meg til er dette et velkjent problem og en garantisak om du har en norsk bil. Jeg har en importbil og må bære kostnadene selv. Utrolig kjipt! Hadde håpet å få en litt bedre start med min først BMW........
bård Skrevet Desember 7, 2011 Forfatter Skrevet Desember 7, 2011 Hei,Jeg har en E91 2007 mod med rattlås problem. Hos begynte det hele med et gult symbol i instrumentpanelet og at bilen ikke ville starte. Symbolet forsvant ved å ta nøkkel ut og inn igjen. Etter et par uker dukket et rødt symbol opp (som viser et ratt med en hengelås over), samt en melding i I-drive som heter Steering lock faulty. Denne meldingen går ikke bort, men bilen starter heldigvis enda.... Dersom du tar en diagnose som viser feilkode A-116 må rattstammen byttes (som dessverre jeg må). Ved feilkode A-115 eller A-114 KAN problemet løses ved å oppgradere software. Etter det jeg har lest meg til er dette et velkjent problem og en garantisak om du har en norsk bil. Jeg har en importbil og må bære kostnadene selv. Utrolig kjipt! Hadde håpet å få en litt bedre start med min først BMW........ Det var en dårlig start på karrieren som BMW eier ja, får håpe jeg slipper det på denne da.. FIkk en PM fra en kar her inne som hadde fått bort evl problemer, så ville kanskje prøvd hos han først??
matsibooy Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Du må mest sannsynlig skifte hele den elektroniske rattlåsen. I-driven er nok manøverenheten
Budfox Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Hei,Jeg har en E91 2007 mod med rattlås problem. Hos begynte det hele med et gult symbol i instrumentpanelet og at bilen ikke ville starte. Symbolet forsvant ved å ta nøkkel ut og inn igjen. Etter et par uker dukket et rødt symbol opp (som viser et ratt med en hengelås over), samt en melding i I-drive som heter Steering lock faulty. Denne meldingen går ikke bort, men bilen starter heldigvis enda.... Dersom du tar en diagnose som viser feilkode A-116 må rattstammen byttes (som dessverre jeg må). Ved feilkode A-115 eller A-114 KAN problemet løses ved å oppgradere software. Etter det jeg har lest meg til er dette et velkjent problem og en garantisak om du har en norsk bil. Jeg har en importbil og må bære kostnadene selv. Utrolig kjipt! Hadde håpet å få en litt bedre start med min først BMW........ Det var en dårlig start på karrieren som BMW eier ja, får håpe jeg slipper det på denne da.. FIkk en PM fra en kar her inne som hadde fått bort evl problemer, så ville kanskje prøvd hos han først?? Ok, men jeg fikk byttet rattstammen i går... Hva var hans forslag for å få bort evl problemet?
skulzen Skrevet Oktober 5, 2013 Skrevet Oktober 5, 2013 Det lureste er å stikke til Bavaria og ta en kort test på bilen. En kort test hos bavaria koster ikke all verden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå