Thomaz Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Bilen blir ikke stort varmere enn mellom kald og driftstemp. Regner vel nesten med at det er thermostat, men noen som tror det kan være no annet ? Er vel enten for kald eller gåen thermostat vil jeg tippe.
oleo Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Det er nok termostaten som ikke lukker ordentlig. Bytt også vannpumpe i samme operasjon da original vannpumpe har skovlehjul av plast... kjøp ny med metall skovler. Begge deler koster til sammen ca. 1000,- fra koed.no
Thomaz Skrevet Desember 8, 2011 Forfatter Skrevet Desember 8, 2011 Ja tenkte å bytte pumpa i samme slengen og den sitter bak viskosekoplingen. Er vel ganske kurant sak å bytte ? Må vel av med med radiator kåpa og div å da. Noen som har noen tips for å ta av kåpa på en kurant måte. ? Er jo ekspansjonstank i kåpa på E39. Så er jo kjølevæskeslanger tilkoblet på den.
oleo Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 På en e39 er det foholdsvis enkel operasjon. Sett en fastnøkkel på mutteren i senter av dynamoreim-strammehjulet og slakk strammingen... løft så enkelt bort reima til dynamo. Sett så en fastnøkkel på viskose/vifteaksling og knatt med en hammer. Da denne er links så knatter du fra venstre mot høyre på fastnøkkelen. Viftebladene løftes ut og du har nå tilgang til alle muttere både for pumpe og termostat.
OrjanBmw Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 er nok dynamoen. spesielt hvis det er importbil.
Thomaz Skrevet Desember 8, 2011 Forfatter Skrevet Desember 8, 2011 Dynamo'n? Men må vel av med radiator kåpe/ekspansjonstank for å få litt plass?
oleo Skrevet Desember 8, 2011 Skrevet Desember 8, 2011 Jeg fjernet ikke noe kåpe eller tank når jeg byttet begge deler på min e39. Det er jo litt trangt, men det gikk helt fint! Når jeg tenker meg om så er det ikke sikkert du trenger av med dynamoreima... du ser det at jeg byttet Dynamo i samme slengen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå