Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet at man kan erstatte katalysatoren med rette rør, men er det andre måter å gjøre det på? Blir så dyrt å bytte komplett anlegg hele veien ... har sett at det er en lyddemper mellom kat'en og endepotta, mulig å fjerne den?

Takker for svar :)

Skrevet

Med grom, så mener du høy? ;)

Du vil få mer lyd ved å erstatte mellomdempern med rør ja. Det blir samme prosess som det er å fjerne katalysator det. :)

Skrevet

hva er forskjellen på å erstatte rør på kat'en enn på mellomdemperen da? Og hvem av dem ville du ha anbefalt? Vil helst ikke bli stoppa av snuten heller... vil ha høy lyd ja, men ikke for høy, siden skal bytte endepotta også :)

Skrevet

hvis katalysatoren er gammel er de ofte "tette" dette gjør at effekten også blir lavere..

hvis du absolutt er ute etter mer lyd, så kan du fjerne katten, og eventuelt nærmeste lyddemper fra kat, og erstatte de med rette rør... blir lyd av det ja... men neste EU vil sannsynligvis vise 2`er på CO måling.

Skrevet
Ta av endepåtta :mrgreen: tror jeg kjørte i 3 eller 4 måneder uten endepåtte, utrolig grom lyd! men var umulig og snakke med noen i bilen :P

Man har tydeligvis veldig forskjellig oppfattning av "grom lyd".

Om prisen er den eneste faktoren her får du gjøre som Hanpasha sier. Kan på ingen måte anbefale deg det, og i mine ører er det langt ifra grom lyd :)

Skrevet

njah man har vel det. jeg synes at rake rør hele veien bak høres utrolig digg ut jeg. men er vel smak og behag

Ta av endepåtta :mrgreen: tror jeg kjørte i 3 eller 4 måneder uten endepåtte, utrolig grom lyd! men var umulig og snakke med noen i bilen :P

Man har tydeligvis veldig forskjellig oppfattning av "grom lyd".

Om prisen er den eneste faktoren her får du gjøre som Hanpasha sier. Kan på ingen måte anbefale deg det, og i mine ører er det langt ifra grom lyd :)

Skrevet

haha, tror nok ikke jeg tar av endepotta som du sier ... er grei lyd i 535en fra før, men vil ha mere lyd! Skal ikke ha no harry greier som 240 :P

Så tenker å sette på strake rør og bytte endepotta til supersprint eller supersport.. men lurer forsatt på hva som er forskjell av lyd når man fjerner bare kat'en eller bare lyddemperen eller begge? Hva anbefales??

Skrevet

billigste måten må vel være å kjøre fort over ei fartsdump og slå hull i eksosen :P

Men skal du ta det hakke mer seriøst er vel å montere bare bakpotte den greiste løsningen! :) Greit at det er morsomt med litt lyd, men du blir veldig fort lei av det også ! Langkjøring blir ett helve**e, samtaler uaktuelt osv osv. så bare bytte bakpotte vil jeg anbefalle ihvertfall ! Gjort det på flere biler til bekjente og de er fornøyde, grommere lyd, men ikke så høyt at onkel blå blir rød i fjeset !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...