mudbug Skrevet Desember 8, 2011 Share Skrevet Desember 8, 2011 Jeg fikk ulyd ved starting av motor og litt ulyd på Vanos områder, det er derfor jeg skifter spennerfjær for registerkjeden. Her er en DIY. Det tok 20 min for hele jobben . Bilen min har kjørt 132k. Utstyr: 32 mm sokkel Momentnøkkel Vinkelforlenge Skaller 11411706809 Fjær 33 kr 07119963418 Pakning 3 kr Motorolje Fremsgangsmåte: 1. Dekk filler under skrue for å unngå oljesøl. 2. Skrue ut 32mm skruen med en vinkelforlenge mot klokka. 3. Ta ut gammel fjær og setter inn nye. 4. La den suger motoroljen før montering, ellers får du litt ulyd ved starting av motoren pga den må fylle oljen inn i hylsen. 5. Stramm skruen med 70 Nm. 6. La bilen i idle 10 min. og sjekk eventuell oljelakkasje. Ulyd forsvant . Dere ser at den nye fjæren er 3 mm lengre enn den gamle fjæren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael-B Skrevet Desember 8, 2011 Share Skrevet Desember 8, 2011 Det er samme delenr. og prosedyre på M52, så du kan godt skrive det i overskriften og Fin og lettvin DIY. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2011 Det er samme delenr. og prosedyre på M52, så du kan godt skrive det i overskriften og Fin og lettvin DIY. Done. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gullsakar Skrevet Desember 8, 2011 Share Skrevet Desember 8, 2011 Kan du beskrive ulyden.? Skraping,tikking,banking osv. Bra med mye bilder selv i små diy'er.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Desember 8, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2011 Kan du beskrive ulyden.? Skraping,tikking,banking osv. Bra med mye bilder selv i små diy'er.... Det ligner som skranglelyd ved kaldoppstart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sufii Skrevet Januar 15, 2012 Share Skrevet Januar 15, 2012 Kan slakk kjede føre til konstant tikking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet April 1, 2015 Share Skrevet April 1, 2015 Byttet denne idag. Jeg la merke til at på selve stempelet så var det på den ene siden slitt av litt av metallet. Glemte selvfølgelig å ta bilde av det, men fant et annet bilde via google images som illustrerer ganske godt. Mitt stempel er ikke så slitt, men det er samme type slitasje og på samme sted. Hva betyr det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå