bmwe30fire Skrevet Desember 10, 2011 Skrevet Desember 10, 2011 falsk luft? hadde sprekk i gummislangen på min e36 å den gikk dårlig å brukte alt for mye suppe..
badsha Skrevet Desember 10, 2011 Forfatter Skrevet Desember 10, 2011 Hvilke gummislange er d snakk om?
OrjanBmw Skrevet Desember 10, 2011 Skrevet Desember 10, 2011 setter pengene mine på katalysator, holder på å skifte den selv pga dårlig drag, spesiellt i oppoverbakker, høyere bensinforbruk og daffere drag. har forhørt meg med diverse verksteder og alle påstår det kan være det
bmwe30fire Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 den gummislangen som går inn på toppdekselet, du merker åsså hvis du drar den ut så stopper motoren
Johnsen86 Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Er det en E46 320iA vi snakker om her ? M52TUB20 ? Føleren du tok bilde av er nok tempsensoren i innsuget. Jeg tenker det er tempsensoren i toppen til motorstyreenheten som er defekt, ihvertfall om bilen føles tålig normal bortsett fra forbruket.
Johnsen86 Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 2V2Q1Z1S1Y Omtrent der tenker jeg, altså under innsuget i toppen.
gullsakar Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Ja, den linken var fin +1 Hva med denne da.. nr 3 på bildet.. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /30557.gif
gullsakar Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Er det en E46 320iA vi snakker om her ? M52TUB20 ?Føleren du tok bilde av er nok tempsensoren i innsuget. Jeg tenker det er tempsensoren i toppen til motorstyreenheten som er defekt, ihvertfall om bilen føles tålig normal bortsett fra forbruket. så du mener den kan forårsake høyt forbruk?? hvorfor?
Johnsen86 Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Ja, den linken var fin Åja, var det noe galt med den ? Funker hos meg. Er vell fordi jeg har leita fram delen på denne pc'en. Er det en E46 320iA vi snakker om her ? M52TUB20 ?Føleren du tok bilde av er nok tempsensoren i innsuget. Jeg tenker det er tempsensoren i toppen til motorstyreenheten som er defekt, ihvertfall om bilen føles tålig normal bortsett fra forbruket. så du mener den kan forårsake høyt forbruk?? hvorfor? Det mener jeg ja. Den sender signal til motorstyreenheten(DME) om temperaturen på kjølevæska/motoren, om motoren er kald gir DME lengre åpningstid på dysene, altså mer bensin. Det erstatter det det gamle prinsippet med choke fra forgasserens tid. Dette blir gjort fordi når motoren er kald vil den kalde bensinen ha problemer med å forstøve og vil kondensere og sette seg på de kalde metallveggene i innsugskanaler og sylindre, når motoren blir varmere og varmere vil bensinen mye lettere forstøves og man trenger ikke den overdrevne mengden. Om tempsensoren er defekt og sender signal om at motoren er småkald hele tiden så vil motoren få for mye bensin og dermed bruke mye.
badsha Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Skrevet Desember 13, 2011 hmmm dette høres fornuftig ut.... fordi jeg merka ingen forskjell når den var plugget inn eller ut. dette er snakk om en BMW E36 320ia 91 mod non vanos.
Johnsen86 Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Nei du merker nok ikke noe natt og dag på å kople den ut. Du har to tempfølere i toppen der, den ene til instrumentet og den andre til DME.
gullsakar Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Ja, den linken var fin Åja, var det noe galt med den ? Funker hos meg. Er vell fordi jeg har leita fram delen på denne pc'en. Er det en E46 320iA vi snakker om her ? M52TUB20 ?Føleren du tok bilde av er nok tempsensoren i innsuget. Jeg tenker det er tempsensoren i toppen til motorstyreenheten som er defekt, ihvertfall om bilen føles tålig normal bortsett fra forbruket. så du mener den kan forårsake høyt forbruk?? hvorfor? Det mener jeg ja. Den sender signal til motorstyreenheten(DME) om temperaturen på kjølevæska/motoren, om motoren er kald gir DME lengre åpningstid på dysene, altså mer bensin. Det erstatter det det gamle prinsippet med choke fra forgasserens tid. Dette blir gjort fordi når motoren er kald vil den kalde bensinen ha problemer med å forstøve og vil kondensere og sette seg på de kalde metallveggene i innsugskanaler og sylindre, når motoren blir varmere og varmere vil bensinen mye lettere forstøves og man trenger ikke den overdrevne mengden. Om tempsensoren er defekt og sender signal om at motoren er småkald hele tiden så vil motoren få for mye bensin og dermed bruke mye. jojo greit forklart.. skal ikke protestere.. men er det ikke vanlig å få en varsellampe om sensoren ryker..? trådstarter: har noe høyt forbruk jeg og pluss en forbruksmåler som lever sitt eget liv så derfor hiver jeg meg litt på tråden her...
Johnsen86 Skrevet Desember 13, 2011 Skrevet Desember 13, 2011 Det mener jeg ja. Den sender signal til motorstyreenheten(DME) om temperaturen på kjølevæska/motoren, om motoren er kald gir DME lengre åpningstid på dysene, altså mer bensin. Det erstatter det det gamle prinsippet med choke fra forgasserens tid. Dette blir gjort fordi når motoren er kald vil den kalde bensinen ha problemer med å forstøve og vil kondensere og sette seg på de kalde metallveggene i innsugskanaler og sylindre, når motoren blir varmere og varmere vil bensinen mye lettere forstøves og man trenger ikke den overdrevne mengden. Om tempsensoren er defekt og sender signal om at motoren er småkald hele tiden så vil motoren få for mye bensin og dermed bruke mye. jojo greit forklart.. skal ikke protestere.. men er det ikke vanlig å få en varsellampe om sensoren ryker..? trådstarter: har noe høyt forbruk jeg og pluss en forbruksmåler som lever sitt eget liv så derfor hiver jeg meg litt på tråden her... Nei føler det er sjeldent at tempsensor gjør at motorlampa lyser, da må blandinga i tilfelle være ille nok til at lambdaverdiene blir gale nok til at lampa lyser, kan godt tenke meg at det er problemet ditt. badsha: Jeg leste nå hele tråden og fikk med meg der du ytterligere beskriver symptomene, slikt lønner seg å få med helt fra starten, desto nøyere beskrevet jo bedre. Jeg tror ikke din tempsensor er defekt når bilen går så dårlig som du beskriver ! Jeg tenker det er katalysatoren eller tett bensinfilter. Å jekke opp bilen og dunke litt på katalysatoren og lytte etter løs innmat kan ofte avdekke om den er defekt. Om du ikke vet når bensinfilteret er bytta så ville jeg bytta det uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå