badsha Skrevet Desember 14, 2011 Forfatter Skrevet Desember 14, 2011 Oppdateting: jeg koblet inn og ut lamdasonden uten at bilen oppførte seg noe annderledes på tomgang mens bilen var startet, hva vil det si???? Lamdasonden er ny, men blir ikke forskjell på tomgang når jeg skrur den på eller av....
Johnsen86 Skrevet Desember 14, 2011 Skrevet Desember 14, 2011 Skal ikke være noen forskjell. Fikk du med deg hva jeg skrev ? Katalysator og bensinfilter.
OrjanBmw Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Skal ikke være noen forskjell. Fikk du med deg hva jeg skrev ? Katalysator og bensinfilter.
badsha Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Skrevet Desember 15, 2011 Hei takk for svar, fikk sjekka katalysator og den var helt fin.. Bensinfilter om den er tett bør ikke bilen bruke mindre bensin?
OrjanBmw Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 bensinfilter er ikke så relevant for forbruk. så den kan vi mer eller mindre hoppe over. ville gått tilbake til lambda jeg, hva skjedde når du koblet den ut?. du har vel ikke noen eksoslekkasjer rundtom?
Mysemannen Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Skal inrømme at jeg ikke gadd lese hver eneste post her for å se om det er nevnt, men i E39 verdenen er løsningen i 80% av tilfellene tettet ICV (tomgangsregulator, rengjøres med bremserens eller lignende),Vanos pakningene som er defekt/delvis defekt sjekk http://www.beisansystems.com/, eller MAF - luftmassemåler. Lykke til!
Johnsen86 Skrevet Desember 15, 2011 Skrevet Desember 15, 2011 Om den fusker så trenger den ikke bruke mindre bensin selv om bensinfilteret er tett, bytt det uansett ! Koster jo ikke noe, ligger under innsuget. Hvordan kontrollerte du katalysatoren ?
badsha Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Skrevet Desember 15, 2011 bensinfilter er ikke så relevant for forbruk. så den kan vi mer eller mindre hoppe over.ville gått tilbake til lambda jeg, hva skjedde når du koblet den ut?. du har vel ikke noen eksoslekkasjer rundtom? Lamdaen er helt ny, men når jeg kobler den inn eller ut, oppfører bilen seg helt likt uten noen som helst forskjell på tomgang, har gått helt tom for ideer. Har heller ikke noen eksoslekasje...
badsha Skrevet Desember 15, 2011 Forfatter Skrevet Desember 15, 2011 Om den fusker så trenger den ikke bruke mindre bensin selv om bensinfilteret er tett, bytt det uansett ! Koster jo ikke noe, ligger under innsuget.Hvordan kontrollerte du katalysatoren ? Var hos svensdson eksos, han kjente på trykketbak og sa om den hadde vært tett, så hadde ilkr den blåst så bra ut som den gjør nå...
OrjanBmw Skrevet Desember 17, 2011 Skrevet Desember 17, 2011 då snakker vi sikkert om LMM eller kam-sensor, evt slitt kam. husker ikke helt om du skrev det eller ikke, men har du koblet ut LMM og sjekket om det var noen forskjell på tomgang?
BMWE30I Skrevet Desember 17, 2011 Skrevet Desember 17, 2011 Sjekk bensinregulatoren skifte nettopp på min fordi den kjørte kun bensin inn og ingen ting i retur. --- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.704506,10.297255
badsha Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Skrevet Desember 17, 2011 då snakker vi sikkert om LMM eller kam-sensor, evt slitt kam.husker ikke helt om du skrev det eller ikke, men har du koblet ut LMM og sjekket om det var noen forskjell på tomgang? dette skejdde bare plutselig, bilen brukte ikek så mye bensin før 2 mnd siden.. har sjekka lmm, det er ikke den, merka forskjell når jeg koblet denn inn og ut..
badsha Skrevet Desember 17, 2011 Forfatter Skrevet Desember 17, 2011 Sjekk bensinregulatoren skifte nettopp på min fordi den kjørte kun bensin inn og ingen ting i retur.--- I am here: http://maps.google.com/maps?ll=63.704506,10.297255 hmm der sier du noe! hvor sitter denne bensinregulatoren?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå