Gå til innhold

Helvetes forbruk bensin 320ia se bilde! nytt bilde nederst!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdateting: jeg koblet inn og ut lamdasonden uten at bilen oppførte seg noe annderledes på tomgang mens bilen var startet, hva vil det si???? Lamdasonden er ny, men blir ikke forskjell på tomgang når jeg skrur den på eller av....

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

bensinfilter er ikke så relevant for forbruk. så den kan vi mer eller mindre hoppe over.

ville gått tilbake til lambda jeg, hva skjedde når du koblet den ut?. du har vel ikke noen eksoslekkasjer rundtom?

Skrevet

Skal inrømme at jeg ikke gadd lese hver eneste post her for å se om det er nevnt, men i E39 verdenen er løsningen i 80% av tilfellene tettet ICV (tomgangsregulator, rengjøres med bremserens eller lignende),Vanos pakningene som er defekt/delvis defekt sjekk http://www.beisansystems.com/, eller MAF - luftmassemåler.

Lykke til!

Skrevet

Om den fusker så trenger den ikke bruke mindre bensin selv om bensinfilteret er tett, bytt det uansett ! Koster jo ikke noe, ligger under innsuget.

Hvordan kontrollerte du katalysatoren ?

Skrevet
bensinfilter er ikke så relevant for forbruk. så den kan vi mer eller mindre hoppe over.

ville gått tilbake til lambda jeg, hva skjedde når du koblet den ut?. du har vel ikke noen eksoslekkasjer rundtom?

Lamdaen er helt ny, men når jeg kobler den inn eller ut, oppfører bilen seg helt likt uten noen som helst forskjell på tomgang, har gått helt tom for ideer.

Har heller ikke noen eksoslekasje...

Skrevet
Om den fusker så trenger den ikke bruke mindre bensin selv om bensinfilteret er tett, bytt det uansett ! Koster jo ikke noe, ligger under innsuget.

Hvordan kontrollerte du katalysatoren ?

Var hos svensdson eksos, han kjente på trykketbak og sa om den hadde vært tett, så hadde ilkr den blåst så bra ut som den gjør nå...

Skrevet

då snakker vi sikkert om LMM eller kam-sensor, evt slitt kam.

husker ikke helt om du skrev det eller ikke, men har du koblet ut LMM og sjekket om det var noen forskjell på tomgang?

Skrevet
då snakker vi sikkert om LMM eller kam-sensor, evt slitt kam.

husker ikke helt om du skrev det eller ikke, men har du koblet ut LMM og sjekket om det var noen forskjell på tomgang?

dette skejdde bare plutselig, bilen brukte ikek så mye bensin før 2 mnd siden..

har sjekka lmm, det er ikke den, merka forskjell når jeg koblet denn inn og ut..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...