Gå til innhold

Ombygg fra E30 316i -89 til 318is

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :) Har litt spørsmål angående ombygg av min E30 1989 mod fra 316i(M40) til 318is jeg..

I hovedsak lurer jeg på hva som må byttes av ledningsnett, hvilke komponenter som må byttes/tas med fra donorbil og hva jeg bør passe på/fallfeller i prosjektet.

Dette blir jo også ombygg til servo så litt info om hva jeg må ta hensyn til der og hadde vært kjempefint.

Mvh Kenneth :)

Skrevet

Angående ledningsnett, så er motorledningsnettet en separat del, og bør passe så og si rett over så lenge begge har rund kontakt, noe din nok har siden den er 89. Motoren kommer fra en e30 eller e36? Hvis fra e36 må du kanskje bytte bunnpanne? Usikker på det men...

Du bør jo få med alt som er tilhørende motor. ta med så mye du kan så finner du ut etterhvert som du monterer hva du trenger og ikke.

Angående servo, kan du eventuelt ta servotannstang fra e36, jeg tok en tur på ett bilopphuggeri og fant meg en tannstang som virket bra ! Du må uansett servotannstang ha ledd mellom rattstamme og tannstang fra e30 med servo orginalt. Jeg brukte servoslanger og beholder fra e36.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...