Riberto Skrevet Desember 10, 2011 Skrevet Desember 10, 2011 Heisann, noen som vet om det går an å bruke converter fra 3HP22 på 4HP22, evt. prøvd dette? Mvh Robert
Johnsen86 Skrevet Desember 16, 2011 Skrevet Desember 16, 2011 Jeg har ikke så mye greie på automatkasser, men kanskje flere har erfaring med det om du nevner hva de kommer ifra 4HP22 er firetrinns og brukt i veldig mange BMW fra rundt 1980 til 1992 3HP22 er tretrinns og brukt i mange veteran BMW og ett stykke opp på 80-tallet såvidt jeg kan skjønne.
Riberto Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Skrevet Desember 16, 2011 Jeg har ikke så mye greie på automatkasser, men kanskje flere har erfaring med det om du nevner hva de kommer ifra 4HP22 er firetrinns og brukt i veldig mange BMW fra rundt 1980 til 1992 3HP22 er tretrinns og brukt i mange veteran BMW og ett stykke opp på 80-tallet såvidt jeg kan skjønne. Stemmer Tenker å sett i en 4HP22 i stedet for den originale 3HP22 som står i min 82-modell 745i, men mangler converter til 4HP22-kassa... Sannsynligvis er de nok forskjellige, så må vel skaffe meg en fra 4HP22
Johnsen86 Skrevet Desember 16, 2011 Skrevet Desember 16, 2011 Skjønner, vell jeg søkte litt og alle bilder jeg finner av 3HP22 converter har 4 boltfester til svinhjulet mens alle 4HP22 convertere har 3 boltfester... Ikke at det er noe sikkert, men kan virke som du må bruke svinghjul/startkrans fra 3HP22 i tillegg om du skal få det til å funke. Vil tro at converteren får plass inni bellhouset, siden det er samme boltmønster på kassa, men det har du vell allerede skjønt Om den passer på splinesene på 4H22'en vet jeg jo ikke, men om dette ikke er en daglig bruksbil så kan du jo bare prøve vell
Riberto Skrevet Desember 16, 2011 Forfatter Skrevet Desember 16, 2011 Skjønner, vell jeg søkte litt og alle bilder jeg finner av 3HP22 converter har 4 boltfester til svinhjulet mens alle 4HP22 convertere har 3 boltfester... Ikke at det er noe sikkert, men kan virke som du må bruke svinghjul/startkrans fra 3HP22 i tillegg om du skal få det til å funke. Vil tro at converteren får plass inni bellhouset, siden det er samme boltmønster på kassa, men det har du vell allerede skjønt Om den passer på splinesene på 4H22'en vet jeg jo ikke, men om dette ikke er en daglig bruksbil så kan du jo bare prøve vell Takk for info! Er jo selvsagt som du sier, bare å prøve
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå