Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke så mye greie på automatkasser, men kanskje flere har erfaring med det om du nevner hva de kommer ifra :)

4HP22 er firetrinns og brukt i veldig mange BMW fra rundt 1980 til 1992

3HP22 er tretrinns og brukt i mange veteran BMW og ett stykke opp på 80-tallet såvidt jeg kan skjønne.

Skrevet
Jeg har ikke så mye greie på automatkasser, men kanskje flere har erfaring med det om du nevner hva de kommer ifra :)

4HP22 er firetrinns og brukt i veldig mange BMW fra rundt 1980 til 1992

3HP22 er tretrinns og brukt i mange veteran BMW og ett stykke opp på 80-tallet såvidt jeg kan skjønne.

Stemmer :) Tenker å sett i en 4HP22 i stedet for den originale 3HP22 som står i min 82-modell 745i, men mangler converter til 4HP22-kassa... Sannsynligvis er de nok forskjellige, så må vel skaffe meg en fra 4HP22 :)

Skrevet

Skjønner, vell jeg søkte litt og alle bilder jeg finner av 3HP22 converter har 4 boltfester til svinhjulet mens alle 4HP22 convertere har 3 boltfester... Ikke at det er noe sikkert, men kan virke som du må bruke svinghjul/startkrans fra 3HP22 i tillegg om du skal få det til å funke. Vil tro at converteren får plass inni bellhouset, siden det er samme boltmønster på kassa, men det har du vell allerede skjønt :)

Om den passer på splinesene på 4H22'en vet jeg jo ikke, men om dette ikke er en daglig bruksbil så kan du jo bare prøve vell :)

Skrevet
Skjønner, vell jeg søkte litt og alle bilder jeg finner av 3HP22 converter har 4 boltfester til svinhjulet mens alle 4HP22 convertere har 3 boltfester... Ikke at det er noe sikkert, men kan virke som du må bruke svinghjul/startkrans fra 3HP22 i tillegg om du skal få det til å funke. Vil tro at converteren får plass inni bellhouset, siden det er samme boltmønster på kassa, men det har du vell allerede skjønt :)

Om den passer på splinesene på 4H22'en vet jeg jo ikke, men om dette ikke er en daglig bruksbil så kan du jo bare prøve vell :)

Takk for info! Er jo selvsagt som du sier, bare å prøve :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...