Gå til innhold

HJELP! Varmen i varmeaparatet forsvinner i høyre svinger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 96 mod e39 med klima. Varmen forsvinner med gang jeg kjører i en høyre sving. Hører at motoren i varme apperatet ikke senker turtallet. Om jeg kjører i 60 og svingen er 100 meter, så merker jeg varmen forsvinner med en gang og med en gang jeg jeg kommer på ei slette eller rett inn i venstre sving kommer varmen igjen. Er liksom ikke mye til høyresving det trenger å være.

Hva kan være feil??

Skrevet
Prøv å lufte kjølesystemet, kanskje du har lite vann. Ellers kanskje kontakten til vannventilene er veldig dårlig og brytes i høyresvinger.

Skal prøve det :) Hvor ligger vannventilene??

Skrevet
Prøv å lufte kjølesystemet, kanskje du har lite vann. Ellers kanskje kontakten til vannventilene er veldig dårlig og brytes i høyresvinger.

Skal prøve det :) Hvor ligger vannventilene??

Fant de :) Har hatt ute vann ventilen, åpnet den og sjekket at lukke ''stemplene'' gikk greit. Fylte på mer vann og luftet systemet, men fortsatt hjalp ingenting :(

Skrevet

Hmm, har ikke vært borti lignende feil før, er redd det kan være en absurd og skjelden feil som er vanskelig å finne og forklare. Har du prøvd å sette bilen i krapp sideveis helling for å sjekke om det er gravitasjonskreftene mot venstre som gjør at feilen opptrer ? Det burde jo være det, for feilen kommer ikke når du svinger til høyre stillestående ? Om du kan få frem feilen ved å sette bilen i helling så kan det være lettere å feilsøke på ihvertfall. Noen klima skal ha en liten vifte inni panelet som helst skal fungere.

Har du prøvd å søke på forumet ? Og har du tatt diagnose ?

Skrevet

Disse bilene har elektrisk vannpumpe til varmeapparatet , Kansje den ikke går eller stopper i sving ?

Tror den ligger ved ventilene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...