stjerna Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Har en 96 mod e39 med klima. Varmen forsvinner med gang jeg kjører i en høyre sving. Hører at motoren i varme apperatet ikke senker turtallet. Om jeg kjører i 60 og svingen er 100 meter, så merker jeg varmen forsvinner med en gang og med en gang jeg jeg kommer på ei slette eller rett inn i venstre sving kommer varmen igjen. Er liksom ikke mye til høyresving det trenger å være. Hva kan være feil??
Johnsen86 Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Prøv å lufte kjølesystemet, kanskje du har lite vann. Ellers kanskje kontakten til vannventilene er veldig dårlig og brytes i høyresvinger.
stjerna Skrevet Desember 11, 2011 Forfatter Skrevet Desember 11, 2011 Prøv å lufte kjølesystemet, kanskje du har lite vann. Ellers kanskje kontakten til vannventilene er veldig dårlig og brytes i høyresvinger. Skal prøve det Hvor ligger vannventilene??
stjerna Skrevet Desember 11, 2011 Forfatter Skrevet Desember 11, 2011 Prøv å lufte kjølesystemet, kanskje du har lite vann. Ellers kanskje kontakten til vannventilene er veldig dårlig og brytes i høyresvinger. Skal prøve det Hvor ligger vannventilene?? Fant de Har hatt ute vann ventilen, åpnet den og sjekket at lukke ''stemplene'' gikk greit. Fylte på mer vann og luftet systemet, men fortsatt hjalp ingenting
Johnsen86 Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Hmm, har ikke vært borti lignende feil før, er redd det kan være en absurd og skjelden feil som er vanskelig å finne og forklare. Har du prøvd å sette bilen i krapp sideveis helling for å sjekke om det er gravitasjonskreftene mot venstre som gjør at feilen opptrer ? Det burde jo være det, for feilen kommer ikke når du svinger til høyre stillestående ? Om du kan få frem feilen ved å sette bilen i helling så kan det være lettere å feilsøke på ihvertfall. Noen klima skal ha en liten vifte inni panelet som helst skal fungere. Har du prøvd å søke på forumet ? Og har du tatt diagnose ?
huldra66 Skrevet Desember 11, 2011 Skrevet Desember 11, 2011 Disse bilene har elektrisk vannpumpe til varmeapparatet , Kansje den ikke går eller stopper i sving ? Tror den ligger ved ventilene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå