Enikko71 Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Hei. Har en X3 2005 modell som er gått 110K. Har startproblemer når temperaturen kryper under 0. Har skiftet plugger, dieselfilter og nå til slutt dieselpumpa (etter tips fra BMW merkeverksted) uten at det hjelper. Så langt har jeg brukt 20.000 og nå begynner det å bli nok... Bilen starter normalt etter alt fra 30sek til 15 minutter med gløding og "filing" hvis ikke batteriet går tomt førsgt... Bilen er norsk og ikke trimmet. Er rådvill på hva neste steg for å bli kvitt problemet skal være.... Noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thewiz Skrevet Desember 11, 2011 Share Skrevet Desember 11, 2011 Har du brukt 20 000 på bare å bytte plugger, dieselfilter og pumpe? Da har du blitt lurt. Bilen fungerer normalt etter gløding i 30 sek? Case solved. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enikko71 Skrevet Desember 11, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2011 Er ikke normalt med 5-10 minutter med startproblemer i -3 grader. Noe fungerer ikke som det skal... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 glødereele? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enikko71 Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2011 Såvidt jeg forsto på BMW i Tromsø så ga diagonsen ingen feilutslag. Ville feil på gløderelee gitt utslag ved diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
badsha Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Bruk. Og d koster ikke mye å bytte den heller;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Virker jo som det er noe tull med gløding. Folk ( visse) stoler jo helt blindt på dette diagnosetullet. Mener du at ingen har målt at det faktisk er/ ikke er strøm til glødeplugger..? Diagnose er ofte bare 50% av feilsøkingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enikko71 Skrevet Desember 12, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2011 Det første jeg fikk gjort var å sjekke pluggene. De fikk strøm men jeg valgte å bytte dem likevel da bilen var gått ca. 100.000. Jeg mistenker også at det er noe feil med glødingen. En ide om hva det kan være. Kan man utelukke innsprøytningsdyser når bilen ellers går helt fint (bare man får start først...)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen02E30 Skrevet Desember 12, 2011 Share Skrevet Desember 12, 2011 Dersom dysene, en eller fler forstøver dårlig kan man få motor som ikke er så lett å starte. Dette burde du også merke på forbruk og effekt. Vet ikke hva man gjør i bilbransjen, er vel bytt og kast metoden? Selv tester vi dyser og injectorer ofte i anleggsbransjen, problemer med vann i diesel osv spiser dyser.... Ryker den svart når den først starter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enikko71 Skrevet Desember 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Desember 13, 2011 Den ryker ikke svart når den starter og merker ingenting på forbruk/effekt. Fikk et tips i dag om at det kan være matepumpen som er gåen...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå